W Warszawie powstaje biurowiec wypełniony dźwiękiem. Do projektu zatrudniono znanego kompozytora

To będzie pierwszy wieżowiec, który otrzyma własną muzyczną tożsamość. Pierwszy etap ma być ukończony już w przyszłym roku. Za sound design odpowiada znany kompozytor - Wojciech Urbański.

Kompleks VIBE stanowić mają dwa niezależne budynki. Pierwszy, 11-piętrowy budynek narożny u zbiegu ulic Towarowej i Kolejowej o wysokości 45 metrów ma zostać oddany w I kwartale 2024 roku. Będzie oferował najemcom 15 tys. metrów kwadratowych powierzchni.

Obecnie zakończyły się prace nad podziemną częścią konstrukcji i trwa budowa drugiej kondygnacji nadziemnej. W trakcie niemal pół roku prac zużyto około 450 ton stali i blisko 5 tys. metrów sześciennych betonu. Jak informuje deweloper, w 75 procentach stanowi beton niskoemisyjny.

Drugi etap inwestycji, planowany na koniec 2025 roku, będzie obejmował budowę 95-metrowej wieży, sąsiadującej z kompleksem The Warsaw HUB.

Reklama

Przestrzeń dla rozwoju kreatywnych projektów

 Na etapie projektu, w pierwszej kolejności powstały bryły obu budynków. Będą kontynuacją pierzei ulicy Towarowej, którą Ghelamco zapoczątkowało kompleksem The Warsaw HUB. Wnętrze i sam wygląd elewacji powstały we współpracy z agencją kreatywną.

VIBE to projekt wyjątkowy, bo jako pierwszy budynek biurowy w Polsce otrzyma swoją własną identyfikację dźwiękową. Stworzyliśmy coś wyjątkowego, połączyliśmy ze sobą różne światy: nieruchomości, muzyki, architektury i marketingu, które razem dały niezwykły efekt. Realizujemy budynek, który otrzyma swoją własną audiosferę, a także powiązaną z nią identyfikację wizualną i inspirowaną nimi architekturę. Muzyka stanie się motywem przewodnim tego projektu, który będzie komunikowany właśnie poprzez dźwięk — mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland

Jak informuje Krystian Berlak, art director w Super Super Studio w projekcie wykorzystano szereg mediów m.in. grafikę 3D, motion design, sound desing. Efektem końcowym ma być immersyjna i elastyczna platforma, która w czasie rzeczywistym dostrajać się będzie do tempa i rytmu życia wewnątrz budynku.

Aby uzyskać wysoką jakość oprawy dźwiękowej do prac zaproszono Wojciecha Urbańskiego, laureata wielu nagród, w tym Fryderyka w 2022 roku. Urbański jest m.in. twórcą muzyki filmowej, stale współpracującym z największymi platformami, takimi jak Netflix i HBO. Stworzył muzykę dla szeregu polskich artystów, w tym m.in. dla Julii Wieniawy, Tymka czy zespołu Kwiat Jabłoni.

― Stworzenie identyfikacji dźwiękowej budynku to jedno z najciekawszych muzycznych wyzwań, z jakim miałem dotychczas okazję się zmierzyć. Architektura zawsze była dla mnie pewną inspiracją, ale aż tak blisko jeszcze jej nie byłem. Komponowanie muzyki ma pewne wspólne punkty z architekturą - jest poszukiwaniem symetrii, pasujących do siebie form i struktur. Dodatkowo współczesna architektura bardzo mocno myśli o człowieku i o tym, żeby dobrze się w niej czuł. A muzyka na pewno potrafi być świetnym dopełnieniem tej przestrzeni ― przyznaje Wojciech Urbański, kompozytor i sound designer.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Architektura
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy