Cele klimatyczne priorytetem - Amazon inwestuje w elektryczne samoloty

Wygląda na to, że koncern bardzo poważnie podchodzi do tematu swoich założeń klimatycznych i podejmuje kolejne niezbędne kroki, aby przyszłe dostawy - a jako lider segmentu e-commerce wykonuje ich mnóstwo - odbywały się w sposób bardziej ekologiczny.

Branżowi specjaliści szacują, w ciągu najbliższych kilku lat flota Amazonu ma rozrosnąć się do ponad 200 samolotów, co oznacza, że będzie tak duża jak ta należąca do UPS, czyli firmy zawodowo zajmującej się przesyłkami kurierskimi. Świadczy to o skali sukcesu koncernu i liczbie zamówień, które obsługuje każdego dnia - niestety jak łatwo się domyślić, ogromne samoloty nie latają „na wodę”, więc nie są to najlepsze wieści dla środowiska. Dlatego też Amazon regularnie podejmuje inwestycje klimatyczne, których celem jest zrównoważenie tych emisji, te obejmują nie tylko elektryczne samochody, ale jak się okazuje również elektryczne samoloty. 

Reklama

Właśnie dowiedzieliśmy się, że gigant e-commerce zainwestował (razem z takimi podmiotami, jak Fidelity, RedBird Capital i innymi) w Beta Technologies, producenta elektrycznych samolotów, którego pojazdy eVTOL Alia mogłyby znacząco ułatwić Amazonowi osiągnięcie celu neutralności węglowej do 2040 roku. Nie wiemy jakiej wysokości była ta inwestycja koncernu, ale wiemy za to, że wcześniej zainwestował już w zasilane wodorem samoloty ZeroAvia i neutralne paliwowo Infinium. Oznacza to, że poważnie myśli o uzupełnieniu swojej floty o elektryczne samoloty, szczególnie typu VTOL, czyli umożliwiające pionowy start i lądowanie, bo to znacznie ułatwia zarządzanie nimi w warunkach miejskich.

Jeśli chodzi o samoloty Alia od Beta Technologies, to te umożliwiają przewożenie towarów o łącznej masie ok. 680 kilogramów (ok. 3 palet towarowych - jak dodaje Amazon) albo sześciu dorosłych osób na odległość do 463 kilometrów (250 mil morskich). I choć Amazon nie zdradził jeszcze, w jaki sposób dokładnie chciałby korzystać z tych samolotów, to naturalnym wyborem wydają się dostawy krótkodystansowe, które normalnie wymagałyby małych konwencjonalnych samolotów albo samochodów. Co ciekawe, wspomniany na wstępie UPS również korzysta z usług firmy Beta Technologies, zamawiając małe i średnie samoloty transportowe, podczas gdy United Therapeutics i Blade Urban Air Mobility planują korzystać z nich odpowiednio do transportu organów i lotów pasażerskich, więc jak widać model ten jest bardzo uniwersalny. 

Źródło: GeekWeek.pl/Amazon/Fot. Beta Technologies

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy