DHL zamówiło właśnie 12 elektrycznych samolotów. Szykują się ekologiczne dostawy

Firma kurierska postanowiła wyposażyć się w nowe samoloty do lotów krótkodystansowych, dzięki którym transport paczek będzie bardziej zielony i pomoże zmniejszyć poziom generowanych emisji.

DHL postanowił rozszerzyć swoją flotę o 12 samolotów elektrycznych Eviation Alice, których zadaniem będzie dostarczanie dóbr z magazynów do centrów dystrybucji. Co prawda ten model samolotu widzieliśmy do tej pory tylko w wersji pasażerskiej, mieszczącej do 9 osób, ale producent podobno bez problemu dopasuje go dla DHL Express do potrzeb transportowania ładunku. Tak czy inaczej, jest to kompaktowa jednostka o długości 17 metrów i szerokości 18 metrów, wyposażona w parę silników elektrycznych 640 kW, której maksymalny zasięg to 815 kilometrów, a ładowność wynosi maksymalnie 1179 kilogramów. 

Reklama

DHL planuje zastąpić tymi samolotami klasyczne o podobnej wielkości, które transportują obecnie paczki priorytetowe z dużych magazynów do mniejszych centrów dystrybucji, skąd te trafiają na samochody do lokalnej dostawy. To fragment dostawy, gdzie firmie mocno zależy na czasie, a Alice ma to ułatwić, bo naładowanie akumulatorów samolotu zajmować ma 30 minut. - Alice będzie latach we wszystkich środowiskach aktualnie obsługiwanych przez samoloty z silnikami tłokowymi i turbinowymi. Silniki elektryczne Alice mają mniej ruchomych części, żeby zwiększyć niezawodność i obniżyć koszty utrzymania. Co więcej oprogramowanie nieustannie monitoruje lot, żeby zapewnić optymalną wydajność - tłumaczy DHL. 

Tyle że zanim dojdzie do wymiany samolotów DHL, samoloty Alice dla firmy muszą… zostać jeszcze wyprodukowane i udowodnić, że faktycznie są w stanie zapewnić deklarowane przez Eviation parametry. Firma spodziewa się, że pierwsze loty samolotów odbędą się jeszcze w tym roku, ale DHL może liczyć na pierwsze dostawy dopiero w 2024 roku, a może i później. Co warto przy okazji podkreślić, DHL nie jest pierwszą rozpoznawalną globalnie marką, która zerka w stronę elektrycznych samolotów, bo w czerwcu tego roku United Airlines ogłosiło, że zamawia od Heart Aerospace 100 egzemplarzy ES-19, 19-osobowych elektrycznych samolotów, które mają zasięg do 250 mil. Firma planuje wykorzystać część z nich na istniejących trasach, łącząc takie punkty, jak Chicago O’Hare, San Francisco International i kilka innych mniejszych lotnisk. 

Źródło: GeekWeek.pl/slashgear

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy