Hipersoniczny Hermeus staje się faktem. Rozpędzi się do 6000 km/h
Wielu uważało ten projekt za bajkę, ale teraz stało się jasne, że niebawem zobaczymy na niebie hipersoniczny samolot przyszłości, który może stać się nowym Air Force One dla prezydenta USA.

Firma Hermeus z siedzibą w Atlancie zaprezentowała prototyp superszybkiego samolotu, który będzie napędzany silnikiem pracującym w cyklu mieszanym. Łączy on w sobie zarówno atrybuty silnika turboodrzutowego GE J85, jak i strumieniowego typu scramjet. Takie napędy, które się uzupełniały, miały np. kultowe SR-71, ale nowy silnik będzie znacznie wydajniejszy. Maszyna ma rozpędzać się do nawet 6000 km/h.
Na opublikowanym w sieci filmie możemy zobaczyć odpalenie potężnego silnika pierwszego prototypu maszyny o nazwie Quarterhorse. Jego praca robi ogromne wrażenie. Mamy tu do czynienia z przyszłością lotnictwa, która tworzy się na naszych oczach. Ta maszyna ma pozwalać szybko podróżować po całej planecie. Czas lotu z Nowego Jorku do Londynu wyniesie zaledwie 90 minut.
Docelowo na pokład Quarterhorse ma wejść od 9 do 19 osób. Całym projektem zainteresowany jest Pentagon. Rząd planuje wykorzystać kilka sztuk maszyny na potrzeby zapewnienia szybkiego i bezpiecznego transportu prezydentowi USA i jego świecie. Maszyną interesują się również korporacje lotnicze.
Jak działa napęd Quarterhorse? Zmodyfikowany silnik turboodrzutowy GE J85 zasysa powietrze z przodu i wypycha je wraz ze spalinami z tyłu, w celu wytworzenia ciągu, który wystarcza by nadać prędkość poddźwiękową, natomiast silnik strumieniowy włącza się przy prędkości bliskiej dźwięku i zaczyna wtłaczać większą ilość powietrza do silnika, przez co wytwarza się jeszcze większy ciąg. Pozwala on rozpędzić samolot od prędkości 5 razy większej od dźwięku. Hermeus rozwiązał też problem gwałtownego wzrostu temperatury silnika w trakcie największego obciążenia, za pomocą chłodnicy wstępnej, która chłodzi powietrze, zanim dostanie się do komory spalania silnika.
Zaprojektowaliśmy, wyprodukowaliśmy i zintegrowaliśmy samolot od samego początku do końca w ciągu zaledwie czterech miesięcy
Z informacji ujawnionych przez firmę Hermeus wynika, że pojazd będzie gotowy do komercyjnych lotów za 2 lata. W sumie ma powstać ok. 5 sztuk Quarterhorse. Jeśli maszyna spełni pokładane w niej nadzieje, to ruszy masowa jej produkcja na potrzeby korporacji i rządów z całego świata.
Rząd USA planuje hipersoniczną ofensywę w lotnictwie. Wojsko pracuje nad bronią hipersoniczną, a także pojazdami, które będą mogły przenosić broń jądrową pomiędzy kluczowymi lokacjami na całym świecie. Pentagon zainteresowany jest pojazdami Starship od SpaceX oraz właśnie Quarterhorse.