Chińczycy ulepszają swoje łodzie podwodne. Wymienią technologię II wojny światowej na rewolucyjny napęd

Chiny chcą pozbyć się ze swoich konwencjonalnych okrętów podwodnych napędu opartego na technologii z II wojny światowej
Chiny chcą pozbyć się ze swoich konwencjonalnych okrętów podwodnych napędu opartego na technologii z II wojny światowejAP
Chiny chcą pozbyć się ze swoich konwencjonalnych okrętów podwodnych napędu opartego na technologii z II wojny światowej
Chiny chcą pozbyć się ze swoich konwencjonalnych okrętów podwodnych napędu opartego na technologii z II wojny światowejAP
  • Chiny zapewniają, że niedalekiej przyszłości zmodyfikują baterie w całej flocie swoich łodzi podwodnych o napędzie konwencjonalnym.
  • Chińska marynarka posiada największą flotę takich okrętów na świecie. Zakłada się, że to aż 60-70 statków.
  • Modyfikacja polegałaby na całkowitym zastąpieniu dotychczasowych akumulatorów kwasowo-ołowiowych bateriami litowo-jonowymi.
  • Ewentualna modyfikacja mogłaby znacząco zwiększyć zdolności bojowe chińskich okrętów podwodnych. Aktualne akumulatory nie zmieniły się tak naprawdę od czasów II wojny światowej, więc modyfikacja byłaby ogromny krokiem w rozwoju.

Zalety chińskich łodzi podwodnych o napędzie konwencjonalnym i ich zadanie w marynarce

Występowały nawet przypadki, kiedy okręt o napędzie konwencjonalnym pozostawał niewykryty do momentu, kiedy nie zbliżył się na tyle blisko, że można było go zobaczyć na własne oczy
Występowały nawet przypadki, kiedy okręt o napędzie konwencjonalnym pozostawał niewykryty do momentu, kiedy nie zbliżył się na tyle blisko, że można było go zobaczyć na własne oczy © 2022 Reuters

Dlaczego nowe baterie w chińskich łodziach podwodnych to taki przeskok technologiczny?

Jeżeli Chińczycy rozpoczną modyfikację, nie będą pierwszymi, którzy wykorzystali baterie litowo-jonowe w okrętach podownych. Ten tytuł należy do Japończyków, którzy w 2020 roku wprowadzili do swojej marynarki okręt Oryu, wykorzystujący tę technologię
Jeżeli Chińczycy rozpoczną modyfikację, nie będą pierwszymi, którzy wykorzystali baterie litowo-jonowe w okrętach podownych. Ten tytuł należy do Japończyków, którzy w 2020 roku wprowadzili do swojej marynarki okręt Oryu, wykorzystujący tę technologię
Baterie litowo-jonowe mogłoby ponad dwukrotnie wydłużyć czas, jaki łódź podwodna może spędzić pod wodą, nadać jej przyspieszenie w stylu Tesli i stworzyć więcej miejsca na broń
naukowcy z Akademii Okrętów Podwodnych Marynarki Wojennej odpowiedzialni za badanie, w artykule podsumowującym jego wyniki

Chińskie łodzie podwodne ulepszone dzięki...samochodom osobowym

Obecnie na rynku chińskim większość nowych samochodów elektrycznych wykorzystuje w swoich bateriach fosforan żelaza zamiast tradycyjnego niklu i kobaltu. Obecnie Chiny produkują 3/4 wszystkich baterii do samochodów elektrycznych na świecie
Obecnie na rynku chińskim większość nowych samochodów elektrycznych wykorzystuje w swoich bateriach fosforan żelaza zamiast tradycyjnego niklu i kobaltu. Obecnie Chiny produkują 3/4 wszystkich baterii do samochodów elektrycznych na świecie123RF/PICSEL
Po rozwiązaniu problemów [z bezpieczeństwem], zastąpienie baterii kwasowo-ołowiowych bateriami litowymi w konwencjonalnych okrętach podwodnych jest tuż za rogiem
naukowcy z Akademii Okrętów Podwodnych Marynarki Wojennej
Zaćmienie Słońca. Fascynujący spektakl przyrody NIR KAFRI / AFPTV / AFPAFP