Testy HH-60W w komorze bezechowej

Amerykanie prowadzą testy nowego śmigłowca ratownictwa bojowego Sikorsky HH-60W. Mają zastąpić intensywnie eksploatowane HH-60G Pave Hawk.

article cover
Cover ImagesEast News

Testy HH-60W w komorze bezechowej

Amerykanie prowadzą testy nowego śmigłowca ratownictwa bojowego Sikorsky HH-60W. Mają zastąpić intensywnie eksploatowane HH-60G Pave Hawk.

Pierwszy z 10 zamówionych prototypów pierwszy raz wzbił się w powietrze 17 maja 2019 roku. Cztery służą do badań rozwojowych, pozostałe sześć służą do testów docelowej konfiguracji wyposażeniaCover ImagesEast News
Amerykanie planują zakup minimum 112 nowych śmigłowców Combat SAR. Mają one zastąpić używane obecnie HH-60G, którym wyczerpały się całkowicie resursy. Producent zakładał nalot w wysokości 6 tysięcy godzin. Tymczasem średni nalot śmigłowców wyniósł 7100 godzin.
W porównaniu do poprzednika, HH-60W ma nową instalację paliwową, zwiększającą niemal dwukrotnie ilość przenoszonego paliwa w wewnętrznych zbiornikach oraz sondę do tankowania w powietrzu.Cover ImagesEast News
Śmigłowiec posiada także nową awionikę, systemy samoobrony i uzbrojenia, czujniki, łącze informacyjne Link 16, układ ostrzegający o opromieniowaniu radiolokacyjnym, wciągarkę, lepsze opancerzenie, zabezpieczenia cybernetyczne. Śmigłowiec jest lepiej dostosowany do działań w środowisku sieciocentrycznym. Z tego powodu jeden z prototypów trafił na testy na Florydę.
Do stacjonującego w bazie Eglin na Florydzie, 413 dywizjonu testowego, trafił śmigłowiec, na którym testowane są systemy samoobrony. Wiropłat umieszczono w specjalnej komorze bezechowej w hangarze Joint Preflight Integration of Amunicions and Electronic Systems, które odpowiada za integrację systemów pokładowych.
Komora bezechowa J-PRIMES to pomieszczenie przeznaczone do zatrzymywania wewnętrznych odbić fal elektromagnetycznych, a także izolowania od zewnętrznych źródeł hałasu elektromagnetycznego. J-PRIMES zapewnia to środowisko, aby ułatwić testowanie amunicji powietrze-powietrze i powietrze-ziemia oraz układów elektronicznych na pełnowymiarowych samolotach i pojazdach przed testami prowadzonymi na otwartym powietrzu.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas