Abonenci na 3 miesiące pozbawieni dostępu do sieci

Uzbekistański operator Uzdunrobita miał stracić koncesję na 10 dni, ale poprzez przedłużający się spór z organami państwowymi, licencję cofnięto na 3 miesiące. Zatem 9,5 mln abonentów pozostało bez dostępu do sieci komórkowej na kolejne tygodnie.

Z 10 dni zrobiły się 3 miesiące bez usług komórkowych
Z 10 dni zrobiły się 3 miesiące bez usług komórkowychstock.xchng

Uzdunrobita została zmuszona do wyłączenia usług przez państwowe instytucje zajmujące się regulacją rynku telekomunikacyjnego. Dodatkowo, Uzbektelecom - kontrolowany przez państwo monopolista udostępniający pasmo i technologie innych operatorom - zawiesił ich kontrakt na wykorzystywanie istniejących łącz.

Wyłączenie usługi wywołało chaos, a klienci Uzdunrobita szybko zaczęli przenosić się do konkurencyjnych operatorów. W Uzbekistanie z usług operatorów komórkowych korzysta 25 mln. abonentów, z czego 40 proc. ma telefony w Uzdunrobita. Powodem zawieszenia usługi jest spór między rządem a operatorem dotyczącym rzekomych malwersacji finansowych, unikania płacenia podatków oraz zmowy przeciwko klientom. Niektórzy uważają, że spór na lini uzbekistański rząd-operator komórkowy będący własnościa Rosjan ma podtekst polityczny.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas