Branding Brand: Problem Note'a 7 odstraszył 40 proc. właścicieli smartfonów Samsunga
Według badania firmy Branding Brand, 40 proc. obecnych właścicieli smartfonów Samsunga, w przyszłości zamierza wybrać inną markę. Powód? Wybuchający Galaxy Note 7.
Samsung Galaxy Note 7 wyrządził Samsungowi sporo szkód. Oprócz dużych strat finansowych i utraty wartości marki, jest również pogorszenie wizerunku i utrata zaufania klientów, na które przecież koreański producent pracował latami. Namacalnym dowodem tego ostatniego jest najnowsze badanie firmy Branding Brand, według którego, aż 40 proc. obecnych właścicieli smartfonów z logiem Samsunga w przyszłości planuje zmianę producenta, właśnie ze względu na sprawę Note'a 7.
Od razu po wydaniu oficjalnego oświadczenia o akcji serwisowej, zapytano ponad 1000 właścicieli urządzeń Galaxy ze Stanów Zjednoczonych, na jaki telefon planują zamienić swoje smartfony. Okazuje się, że aż 40 proc. biorących udział badaniu oświadczyło, że nie będzie to Samsung. 30 proc. z nich zdecydowałoby się na iPhone'a 7, a 8 proc. na któryś z modeli Google Pixel.
Nie chcesz, aby zaskoczył cię dzisiaj deszcz? Pobierz darmową aplikację Weź parasol
Jedno badanie przeprowadzone na grupie tysiąca osób z pewnością nie obrazuje całościowej sytuacji Samsunga i nastrojów wszystkich użytkowników, ale uświadamia, jak poważne firma może ponieść konsekwencje. Warto też podkreślić, że mowa tutaj tylko o rynku amerykańskim. W Europie sprawa Note'a 7 miała dużo mniejszy rozgłos, więc wyniki podobnej ankiety mogłyby być całkiem inne.