Huawei nie będzie skupiało się na reklamach w swoim ekosystemie
Ekosystem Huawei, który ma być alternatywą dla rozwiązań od Google i Apple nie będzie stawiał na spam ani powiadomienia reklamowe – poinformowała firma podczas specjalnego wydarzenia na terenie Londynu.
Jaime Gonzalo z Huawei podczas swojego wystąpienia dla programistów zwrócił uwagę na trudności w pozyskiwaniu użytkowników do nowego ekosystemu. Gonzalo twierdzi, iż niezależnie od wysiłków programistów, realnych użytkowników trudno pozyskać i łatwo stracić. Huawei nie chce wyświetlać nikomu reklam w grach oraz aplikacjach, które znajdą się na platformie domyślnie rywalizującej z Google i Apple. Same notyfikacje mają być także mniej uciążliwe niż u konkurencji.
Huawei obecnie promuje szeroką gamę rozwiązań dla programistów. Jednym z nich jest wsparcie dla otwartego identyfikatora reklamowego OIAD, który pozwala wyświetlać spersonalizowane reklamy jednocześnie chroniąc prywatność samych użytkowników. Każda z osób będzie mogła resetować swój identyfikator.
To kolejna inicjatywa chińskiego producenta zaraz po podpisaniu mowy z marką TomTom.