iPhone 5s najlepiej reaguje na dotyk

Ekran Retina z iPhone’a 5 może nie zachwyca już tak bardzo na tle nowych paneli Full HD, ale wciąż jest świetny. Szczególnie, gdy weźmie się pod uwagę jego responsywność na dotyk.

Ekran iPhone'a 5s nie ma sobie równych. Przynajmniej jeżeli chodzi o responsywność
Ekran iPhone'a 5s nie ma sobie równych. Przynajmniej jeżeli chodzi o responsywnośćAFP

Okazuje się, że pod względem czasu reakcji ekranu na dotyk iPhone pozostawia dostępne obecnie topowe Androidy i Windows Phone’y daleko w tyle. Takie wnioski płyną z testu TouchMarks przygotowanego przez firmę Agawi. Jego celem jest zebranie danych o szybkości odpowiedzi urządzenia na dotyk (w ms), a podczas pomiarów wykorzystywany są m.in. układ Arduino oraz kamery zdolne do rejestracji obrazu w slow motion (240 kl/s).Z badań wynika, że większość topowych Androidów i Windows Phone’ów może pochwalić się ekranami o responsywności na poziomie około 100 ms. Nieco lepiej prezentuje się od nich starszy iPhone 4, a najnowszy smartfon Apple’a uzyskuje około dwa razy lepszy wynik (czas reakcji jest dwa razy krótszy). iPhone 5 pod względem reakcji na dotyk jest najlepszy na rynku, ale przy okazji warto zastanowić się jak dobry jest to wynik.Reakcja na dotyk jest aspektem w zasadzie najrzadziej obecnie poruszanym w przypadku smartfonowych ekranów. Ba, wiele osób nawet zapewne nie zastanawiało się nad tą kwestią. Łatwo bowiem stwierdzić który panel jest mało responsywny, ale gdy porównuje się urządzenia z wyższej półki nie przychodzi to już tak prosto. Nie mając pewnego wyznacznika, ciężko określić czy oferowany poziom szybkości odpowiedzi ekranu jest dobry.Z pomocą przychodzi jednak Microsoft, który już jakiś czas temu opracował technologię pozwalającą na zmniejszenie opóźnień do 1 ms. Firma przygotował nawet odpowiednie wideo, które pokazywało różnice w responsywności obecnie stosowanych ekranu i poziomu do którego powinni dążyć producenci.Wracając do iPhone’a 5 można śmiało stwierdzić, że jego responsywność to kolejny skok. Powinno być to odczuwalne nie tyle w programach do malowania, co przede wszystkim grach. Nie da się jednak też ukryć, że do ideału jeszcze sporo brakuje. Pozostaje mieć więc nadzieję, że tego typu testy zachęcą producentów do inwestycji w rozwiązania poprawiające responsywność ekranów. Mimo że nie ma danych o tym kiedy i czy technologia Microsoftu pojawi się na rynku, wiadomo już do czego dążyć.Mateusz Żołyniak

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas