Już 14,5 mln użytkowników Orange
Komórkowa sieć Orange umocniła pozycję lidera polskiego rynku telefonii mobilnej kończąc pierwsze półrocze 2011 roku bazą abonencką na poziomie ponad 14,53 mln użytkowników.
Na koniec czerwca 2011 roku z usług abonamentowych sieci Orange korzystało 6,967 mln abonentów (wzrost o 5 tys. w porównaniu z poprzednim kwartałem), a z usług pre-paid korzystało 7,568 mln użytkowników (wzrost o 111 tys.). Dodatkowo na infrastrukturze Orange obsługiwano 78 tys. klientów wirtualnych operatorów (MVNO).
Z mobilnego szerokopasmowego internetu korzysta 645 tys. abonentów (wzrost o 46 tys.), z kolei ze stacjonarnego Internetu oferowanego na łączach Telekomunikacji Polskiej (BSA) korzysta 157 tys. abonentów (wzrost o 2 tys.). Liczba usług CDMA - 163 tys. (wzrost o 9 tys. abonentów). W telefonu stacjonarnego Orange na łączach TP korzysta już 117 tys. użytkowników (wzrost w ciągu kwartału o 6 tys.), a z telefonu stacjonarnego na łączach komórkowych - 40 tys. abonentów (wzrost o 6 tys. abonentów).
Przychody z usług telefonii komórkowej w pierwszej połowie 2011 roku wyniosły 3,823 mld zł i były większe o 1,5 proc.. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. ARPU z usług telefonii komórkowej w drugim kwartale 2011 roku wynosi 66,1 zł (wzrost o 3,4 zł) dla klientów abonamentowych oraz 18 zł (wzrost o 0,5 zł) dla klientów pre-paid.
Przychody w segmentu komórkowego wzrosły o 0,9% rok-do-roku, odzwierciedlając obniżkę stawek MTR za SMS (z 15 gr do 8 gr, wprowadzoną w styczniu 2011). Z wyłączeniem wpływu decyzji regulacyjnych, przychody segmentu wzrosły w 2 kw. o 3,2% rok-do-roku. Wzrost przychodów wynikał przede wszystkim ze znacznego przyrostu bazy klientów, która w 2 kw. 2011 zwiększyła się o 116 tys., przekraczając 14,5 mln. W efekcie, Orange utrzymał pozycję największej sieci komórkowej w Polsce. Przyrostowi liczby klientów towarzyszył wzrost ruchu, przy jednoczesnej odporności wskaźnika ARPU z usług detalicznych na presję cenową.