Mobilking znowu kontrowersyjny

Możliwość klepnięcia w pupę jednej z 8 dziewcząt, która po uderzeniu "śpiewa", przygotowała internautom sieć Mobilking. W ten sposób można stworzyć dzwonek i np. wysłać go znajomemu.

article cover
AFP
Zdjęcie przedstawiające fragment "zabawy" przygotowanej przez operatora.
materiały prasowe

Witaj,

Wykorzystałem dziś 8 dziewczyn. Było im tak dobrze, że zaśpiewały.

Posłuchaj [w tym miejscu znajduje się odnośnik do nagrania]

[w tym miejscu znajduje się nick internauty]

Dobrej zabawy!

Trzeba przyznać, że przekaz wiadomości jest co najmniej dwuznaczny.

Wysłaliśmy pytania do operatora odnoszące się do opisywanej sprawy, jednak jak dotąd nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Kiedy tylko dotrą do nas odpowiednie informacje zaktualizujemy tekst.

Poprosiliśmy też Radę Reklamy o wyrażenie opinii na temat reklamy Mobilking. Poniżej zapis korespondencji z Panem Konradem Drozdowskim, z-cą Dyrektora Generalnego Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy.

Dziennik Internautów: Czy Rada Reklamy otrzymywała już skargi na wspomniany element kampanii Mobilkinga? Jeśli tak to jak wiele ich było?

Konrad Drozdowski: Jak dotychczas nie otrzymaliśmy żadnej skargi.

Czy Rada Reklamy zamierza podjąć jakieś działania, by usunąć reklamę z internetu?

Nie jestem pewien czy jest to reklama i czy można traktować ją jako element kampanii operatora. Rada Reklamy ogranicza się do oceny zgodności przekazu reklamowego z Kodeksem Etyki Reklamy, nie odnosimy się jednak do poczucia dobrego smaku twórców serwisów internetowych.

Co na temat reklamy sądzi Rada Reklamy?

Dopiero w momencie wpłynięcia formalnej skargi będziemy w stanie odnieść się do tego przekazu.