Polacy wydają miliardy złotych na naprawę i wymianę smartfonów

Według danych dostarczonych przez Square Trade, przez ostatnich 7 lat Polacy wydali na naprawę i wymianę smarfonów już ponad 4 mld złotych. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat wypadkom uległy takie urządzenia należące 24 proc. Polaków. Przejechanie samochodem, zalanie płynem czy upuszczanie do toalety - to tylko niektóre spośród wypadków, jakie przytrafiają się naszym telefonom.

Smartfony psują się zdecydowanie zbyt często
Smartfony psują się zdecydowanie zbyt często123RF/PICSEL

4 mld złotych to mniej więcej tyle, ile polska armia wydała podczas czterech lat misji w Afganistanie, lub tyle, ile otrzymała Grecja w ramach pomocy finansowej w czerwcu 2014 roku. Na tle Europy znajdujemy się w grupie krajów, które na naprawę i wymianę smartfonów wydają najwięcej.

Niemal 25 proc. Polaków przyznaje, że uszkodziło swój telefon w ciągu ostatnich 2 lat, a połowa z nich na naprawę musiała czekać przynajmniej 7 dni. To dowodzi, że powstałe usterki nie są jedynie zarysowaniami na ekranie czy pęknięciami obudowy, ale czymś, co wymaga gruntownej ingerencji w podzespoły smartfona.

Najbardziej niebezpieczne miejsce w domu?

Badania wskazują, że miejscem, w którym dochodzi do największej liczby wypadków ze smartfonami, jest salon - aż 33 proc. uszkodzeń telefonów zdarza się właśnie tam. To jednak niejedyne niebezpieczne miejsce -  8 proc. ankietowanych uszkodziło swój smartfon w toalecie.

Najwięcej wypadków zdarza się w salonie
Najwięcej wypadków zdarza się w saloniemateriały prasowe

- Liczby mówią same za siebie - naprawy i wymiana smartfonów kosztuje polskich użytkowników ogromne kwoty, porównywalne do wydawanych podczas wielkich misji wojskowych czy pomocy finansowej  dla państw - powiedział Kevin Gillan, dyrektor zarządzający SquareTrade na Europę.

- Nie tylko mamy coraz więcej smartfonów, ale też używamy ich bardziej intensywnie niż kiedykolwiek dotychczas - do sprawdzania maili, robienia zdjęć, korzystania z mediów społecznościowych czy wreszcie do telefonowania. Ponieważ wiele osób posiadających abonament nie płaci jednorazowo kosztu urządzenia, czasami zapominamy o tym , jak jest ono drogie, aż do czasu jego utraty. Obecnie smartfon stał się urządzeniem niezbędnym, bez którego trudno jest funkcjonować. Dlatego uważamy, że możliwość całodobowej wymiany jest bardzo ważnym elementem planu ochrony tych urządzeń mobilnych - dodał Gillan.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas