Xiaomi chce sprzedać 15 mln smartfonów i wyjść poza granice Azji

Xiaomi zamierza sprzedać w tym roku ponad 15 mln smartfonów, a w niedalekiej przyszłości oferować je klientom spoza Azji. Jak brzmi recepta na sukces tej młodej, ale bardzo ambitnej firmy?

Smartfon Xiaomi
Smartfon Xiaomimateriały prasowe

- Ceny naszych produktów zależą tylko i wyłącznie od podzespołów. Nie ma w tym marketingu, ani żadnych dodatkowych kosztów - wyjaśnia Bin Lin, współzałożyciel i prezes Xiaomi Corporation. Podobna strategia byłaby samobójstwem na każdym innym rynku, ale w Chinach zdaje egzamin doskonale. Świadczy o tym fakt, że firma sprzedaje smartfony z Androidem dopiero od 3 lat.

A dane mówią same za siebie. Firma notuje dochody na poziomie 2 mld dol. i sprzedaż rzędu 1,7 mln telefonów. W 2013 toku zamierza dostarczyć na rynek, a następnie do odbiorców ponad 15 mln urządzeń. A te cechują się podzespołami z najwyższej półki i bardzo niską ceną - ok. 400 dol. za urządzenie o specyfikacji porównywalnej z Galaxy S 4.

- W ubiegłym roku, kiedy zaprezentowaliśmy model Mi2, setki tysięcy sztuk rozeszło się w kilka minut od momentu, kiedy ogłosiliśmy jego dostępność w internecie - dodaje Bin Lin.

Ogromne sukcesy na rodzimym rynku sprawiają, że Xiaomi zamierza sprzedawać swoje urządzenia poza Azją. Miejmy nadzieję, że trafią również do Europy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas