Xiaomi chce sprzedać 15 mln smartfonów i wyjść poza granice Azji
Xiaomi zamierza sprzedać w tym roku ponad 15 mln smartfonów, a w niedalekiej przyszłości oferować je klientom spoza Azji. Jak brzmi recepta na sukces tej młodej, ale bardzo ambitnej firmy?
- Ceny naszych produktów zależą tylko i wyłącznie od podzespołów. Nie ma w tym marketingu, ani żadnych dodatkowych kosztów - wyjaśnia Bin Lin, współzałożyciel i prezes Xiaomi Corporation. Podobna strategia byłaby samobójstwem na każdym innym rynku, ale w Chinach zdaje egzamin doskonale. Świadczy o tym fakt, że firma sprzedaje smartfony z Androidem dopiero od 3 lat.
A dane mówią same za siebie. Firma notuje dochody na poziomie 2 mld dol. i sprzedaż rzędu 1,7 mln telefonów. W 2013 toku zamierza dostarczyć na rynek, a następnie do odbiorców ponad 15 mln urządzeń. A te cechują się podzespołami z najwyższej półki i bardzo niską ceną - ok. 400 dol. za urządzenie o specyfikacji porównywalnej z Galaxy S 4.
- W ubiegłym roku, kiedy zaprezentowaliśmy model Mi2, setki tysięcy sztuk rozeszło się w kilka minut od momentu, kiedy ogłosiliśmy jego dostępność w internecie - dodaje Bin Lin.
Ogromne sukcesy na rodzimym rynku sprawiają, że Xiaomi zamierza sprzedawać swoje urządzenia poza Azją. Miejmy nadzieję, że trafią również do Europy.