Xiaomi żegna się ze swoją kultową nazwą - co ją zastąpi?
Zgodnie z oficjalnym oświadczeniem chińskiego przedsiębiorstwa, Xiaomi zmienia nazewnictwo swoich smartfonów. Od teraz modele określone jako ”Mi” będą się wyróżniały jedynie kolejną numeracją. Polski oddział Xiaomi skomentował tę zmianę.
Przykładem na nadejście zmian miał być niedawno zaprezentowany smartfon Xiaomi Mix 4. Brak standardowego brandingu "Mi" nie uszło uwadze co bardziej uważnym fanom chińskiego producenta. Jak wynika z oficjalnego oświadczenia , zaprezentowanego na forum XDA Developers - firma chce całkowicie uprościć nazewnictwo swoich nadchodzących urządzeń, a także ujednolicić nazwy swoich produktów na całym świecie.
Oznacza to naprawdę dużą zmianę, zarówno dla firmy Xiaomi, jak i jej klientów. Chińskie przedsiębiorstwo utożsamia się z marką "Mi" od samego początku. Dotyczy ona nie tylko smartfonów ale także innych urządzeń, oficjalnych sklepów, a nawet aplikacji mobilnych. Także wyczekiwany flagowiec Xiaomi Mi 12, zapewne nie będzie już dostępny pod tą nazwą. Przecieki sugerują, że trafi on do sprzedaży, jako Xiaomi 12. Co ciekawe, na chińskim rynku zadebiutowało już kilka nowych produktów, bez oznaczenia "Mi".
Wspomniany rebranding ma dotyczyć wyłącznie nadchodzących urządzeń. Oznacza to, że obecni właściciele np. smartfonów Xiaomi Mi 10, wciąż będą mogli go tak oficjalnie nazywać.
- Począwszy od trzeciego kwartału 2021 roku, seria produktów "Mi" firmy Xiaomi zostanie przemianowana na "Xiaomi". Zmiana ta ujednolici naszą globalną markę i zniweluje różnice w postrzeganiu jej oraz produktów. Wdrożenie tej zmiany we wszystkich regionach może potrwać. Wraz z wprowadzeniem nowej tożsamości marki na rynku znajdą się dwie odrębne serie produktów. Produkty serii Xiaomi reprezentują szczytowe osiągnięcia technologii i oferują użytkownikom najwyższej jakości wrażenia. Produkty serii Redmi to innowacje w bardziej przystępnej cenie i są skierowane do młodszych odbiorców. Nazewnictwo serii produktów - Xiaomi i Redmi - zostanie z czasem zastosowane również w naszych produktach ekosystemu oraz IoT - komentuje Mateusz Rzempała, PR Manager Xiaomi Poland.
---------------------------------------------
Xiaomi - więcej informacji