Wkrótce odkryjemy życie w kosmosie!

Tak przynajmniej twierdzi rosyjski astrofizyk. Kiedy to nastąpi? Jak naukowcy planują tego dokonać?

Jeden z najwybitniejszych astrofizyków rosyjskich, szef Centrum Astrokosmicznego, prof. Nikołaj Kardaszow uważa, że życie na innych planetach zostanie odkryte przed 2030 rokiem.

- Mam nadzieję, że w najbliższych latach dokonane zostaną wielkie odkrycia w astronomii, dzięki czemu do 2030 roku znajdziemy życie na innych planetach - powiedział naukowiec w wywiadzie dla agencji ITAR-TASS.

Największe w historii teleskopy

Prof. Kardaszow podkreślił, że dla wyjaśnienia nieznanych wcześniej fundamentalnych praw Wszechświata, w tym m.in. dla poszukiwania życia i pozaziemskich cywilizacji, na Ziemi i w kosmosie powstają obecnie największe w historii nauki teleskopy.

- Wysłane w kosmos orbitalne obserwatorium "Kepler" powinno co roku znajdować około 50 planet tego typu co Ziemia. Będzie dziwne, jeśli w warunkach podobnych do ziemskich nie odkryje się na nich życia - mówi naukowiec.

Tlen świadectwem istnienia życia

- Obserwatorium będzie w stanie określać skład atmosfery nowych planet, m.in. wykrywać tlen, którego obecność jest świadectwem istnienia życia. Jest on bowiem wysyłany do atmosfery przez żywe organizmy i znika, gdyż jest bardzo aktywny i szybko łączy się z innymi pierwiastkami - twierdzi prof. Kardaszow.

Czekamy z niecierpliwością...