100 000 razy lepsza grafika w grach

Australijska firma Euclideon twierdzi, że udało jej się stworzyć silnik graficzny prześcigający o ponad 100 000 razy to co możemy zobaczyć w dniu dzisiejszym. Wszystko za sprawą całkowitej zmiany sposobu projektowania modeli oraz obiektów 3D.

Silnik zaprezentowany przez Euclideon może być największa rewolucją od czasu akceleratorów 3D
Silnik zaprezentowany przez Euclideon może być największa rewolucją od czasu akceleratorów 3Dmateriały prasowe

Do tej pory tradycyjna grafika trójwymiarowa była generowana za pomocą powierzchni stworzonych z wielokątów na które następnie były nakładane tekstury. Upiększanie efektów wizualnych wiązało się z corocznym wzrostem ilości poligonów co skutkowało coraz to zwiększającymi się wymaganiami sprzętowymi.

Silnik zaprezentowany przez Euclideon zastępuje standardowe już wielokąty całkowicie nowym systemem przypominającym atomy i cząsteczki. Dzięki temu możliwe jest wyrenderowanie niemal każdego obiektu w realistycznej jakości. Jak zapewnia twórca nowej technologii - Bruce Robert Dell - wszystko to ma zużywać o wiele mniej mocy obliczeniowej niż standardowa, obecna technika modelowania grafiki.

Twórcy silnika przygotowali także filmik na którym możemy zobaczyć wspomnianą technikę w akcji. Pokazana wyspa rzekomo wykonana jest z 21 062 352 435.000 wielokątów i jest na tyle szczegółowa, że widoczne podłoże składa się z pojedynczych ziarenek brudu. Wszystko to przy stałej ilości klatek rzędu 25 - 30 na sekundę.

Jeśli to co widzimy na poniższym filmiku jest prawdą - szykuje nam się największa rewolucja od czasów pierwszych akceleratorów 3D.

Krzysztof Mocek

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas