Kolejny milion PLL LOT. Niestety, to nadal mało
Polskie Linie Lotnicze LOT po raz kolejny zakończyły miesiąc z przynajmniej 1 milionem obsłużonych pasażerów. Niestety, taki wynik odbiega od zakładanego tempa rozwoju przewoźnika.
Spis treści:
PLL LOT w sierpniu. Mogło być gorzej
Połowa września za nami, zatem to idealny czas na podsumowanie wyników lotniczych za sierpień. Te nie dla każdego są optymistyczne, bo o ile warszawskie Okęcie radzi sobie świetnie, to lotnisko w Olsztynie ma problemy. A jak wygląda sytuacja największego przewoźnika lotniczego w Polsce?
Polskie Linie Lotnicze LOT zakończyły sierpień z liczbą 1,07 miliona pasażerów. Czy to dobry wynik? Z jednej strony tak, bo po raz kolejny udało się zakończyć miesiąc z przeszło milionem klientów. Wzrost względem analogicznego okresu w 2023 roku też jest, ale niewielki - wynosi zaledwie kilka procent.
Plany były bardziej optymistyczne
I w tym miejscu pojawia się problem. Jak podaje portal pasazer.com, pod względem liczby odprawianych pasażerów i liczby operacji lotniczych, PLL LOT przewyższa 2023 rok średnio o kilka procent - liczba lądowań w sierpniu tego roku była wyższa o 5,3% względem poprzedniego roku. W sierpniu dynamika wzrostu spadła do 3,3%.
W strategii PLL LOT na najbliższe lata widnieje cel, jakim jest osiągnięcie pułapu wzrostu na poziomie 10%. To jest obecnie dalekie od realizacji, co dziwi, jeżeli weźmiemy pod uwagę dość regularne rozbudowywanie floty. Latem do zestawu samolotów polskiego przewoźnika dołączyło kilka Embraerów, a ostatnio informowaliśmy o leasingu Boeinga 777-200.
Excel zaświeci się na czerwono
Wszystko wskazuje na to, że 2024 rok zaświeci się w dokumentach na czerwono - celem było obsłużenie 11 milionów pasażerów i wiele wskazuje na to, że liczba ta nie zostanie osiągnięta. Na pewno nie pomaga strajk i problemy Boeinga, podobnie jak niska dynamika wzrostu obsługiwanych pasażerów.
***
Bądź na bieżąco i zostań jednym z 90 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Geekweek na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!