Nie wybieraj między kulturą i czworonogiem. Włoskie muzea z nową usługą
Oprac.: Karolina Majchrzak
Włochy wprowadziły nową inicjatywę, która z pewnością ucieszy miłośników psów. Właściciele czworonogów nie muszą już wybierać między kulturą a spędzaniem czasu z pupilem - dzięki usłudze oferowanej przez firmę Bauadvisor, mogą pozostawić swoje psy pod opieką profesjonalnych opiekunów i swobodnie cieszyć się zwiedzaniem.
W minioną niedzielę cztery muzea w Rzymie, w tym Narodowe Muzeum Etruskie i Zamek Świętego Anioła, umożliwiły właścicielom psów skorzystanie z darmowej opieki nad zwierzętami. Akcja była częścią promocji usługi, która normalnie działa w 290 muzeach w 53 miastach Włoch - standardowo koszt tej usługi wynosi 10 euro za godzinę, ale w ramach promocji była dostępna bezpłatnie.
Opiekunowie psów, zatrudnieni przez Bauadvisor, odbierają psy od właścicieli przed wejściem do muzeum, zabierają je na spacer po pobliskich terenach zielonych, a po zakończeniu zwiedzania zwracają zwierzęta. To idealne rozwiązanie dla kraju, w którym według raportu europejskiego stowarzyszenia przemysłu karmy dla zwierząt, żyje ponad 8 milionów psów.
Idziesz do muzeum, a pies ma opiekę
Bezpłatna wersja usługi będzie dostępna raz w miesiącu przez kolejne 15 miesięcy, za każdym razem w innym włoskim mieście. W lutym inicjatywa zawita do Wenecji, gdzie obejmie cztery muzea, w tym Kolekcję Peggy Guggenheim. W marcu akcja odbędzie się w Bolonii, gdzie dog-sitterzy będą dostępni przed dwoma lokalnymi muzeami.
Aby skorzystać z usługi, właściciele muszą wcześniej zarezerwować miejsce na stronie internetowej Bauadvisor. Firma liczy, że projekt przyczyni się do promowania i wspierania włoskiego dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślił Dino Gasperini, dyrektor generalny Bauadvisor:
Chcemy wspierać i wzmacniać historyczne i kulturalne dziedzictwo Włoch.
Inspiracja dla innych krajów
Podobne inicjatywy pojawiają się również w innych państwach. We Francji firma PatchGuard oferuje opiekę nad psami w największych miastach, co ułatwia właścicielom zwiedzanie atrakcji turystycznych. Z kolei w Stanach Zjednoczonych współpraca firm Mars Petcare i TripAdvisor pomogła wyróżnić miejsca przyjazne psom, jak atrakcje turystyczne, restauracje czy hotele.
Według badań przeprowadzonych przez te firmy, aż jedna trzecia właścicieli zwierząt w USA zmienia swoje plany podróżnicze ze względu na trudności w podróżowaniu z psami. Dzięki takim inicjatywom, zarówno w Europie, jak i za oceanem, podróżowanie z czworonogiem staje się łatwiejsze i bardziej dostępne.