PKP Intercity z nową flotą szybkich lokomotyw

Polski przewoźnik kolejowy podpisał umowę z firmą NEWAG na dostawę 10 nowych lokomotyw elektrycznych wielosystemowych. Pojazdy rozwijające prędkość dochodzącą nawet do 200 km/h zasilą tabor w na trasach zarówno krajowych, jak i międzynarodowych.

Wielosystemowe lokomotywy będą mogły poruszać się na liniach kolejowych z systemami zasilania o wartościach napięć: 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC. Dzięki temu poprowadzą pociągi na zmodernizowanych i nowych liniach, uwzgledniających zarówno trasy międzynarodowe, jak i krajowe. Zanim tak się stanie, producent będzie musiał uzyskać dopuszczenie do eksploatacji pojazdów w sześciu krajach: Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS poziomu drugiego, który znacząco wpływa na podniesienie standardów bezpieczeństwa na torach. Pojazdy będą również posiadać system zdalnej diagnostyki, który pozwoli na monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, co przełoży się na ich efektywną eksploatację.

Reklama

Umowa zawarta między przewoźnikiem a producentem taboru z Nowego Sącza obejmuje zakup 10 nowych lokomotyw elektrycznych wielosystemowych z opcją na dodatkowe 5 pojazdów. Kontrakt obejmuje również świadczenie usług ich utrzymania technicznego przez producenta. Wartość zamówienia wynosi 258,6 mln zł brutto.

To jednak nie wszystko. Do 2030 roku Spółka PKP Intercity zainwestuje 19 mld zł w wagony, nowoczesne lokomotywy, elektryczne zespoły trakcyjne, a także piętrowe składy wagonowe typu push-pull. PKP Intercity planuje stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.

 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PKP Intercity | lokomotywa | transport | ekologia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy