Reklama

Wszystkie pociągi będą poruszały się autonomicznie do roku 2030

Takie niesamowite plany ogłosił rząd Niemiec. Deutsche Bahn i firma Siemens właśnie przeprowadziły w pełni pomyślny test autonomicznych kolejek miejskich S-Bahn. Ale to nie wszystko. Odbył się też pierwszy test autonomicznego składu towarowego.

Pierwszy w pełni pomyślny test autonomicznych kolejek S-Bahn

Wygląda na to, że niemieccy maszyniści już mogą powoli szukać innej pracy. Rząd zapowiedział, że do roku 2030 wszystkie pociągi u naszego zachodniego sąsiada będą poruszały się w trybie autonomicznym, co oznacza, że na ich pokładach nie będzie maszynistów.

W Hamburgu właśnie przeprowadzono udany test autonomicznego przejazdu kolejki miejskiej pomiędzy stacjami Berliner Tor i Bergedorf/Aumuehle. Za cały projekt odpowiada Deutsche Bahn i firma Siemens. Składy zostały specjalnie przystosowane do pracy automatycznej, same ruszają, przyspieszają, hamują i się zatrzymują.

Reklama

Inżynierowie wytłumaczyli na targach Inteligentnych Systemów Transportowych, które odbywają się w Hamburgu, że składy zostały wyposażone w najnowocześniejsze systemy autonomiczne, które bazują na systemie kamer i czujników. Są one niezawodne, a testy pokazały, że cechują się pełnym bezpieczeństwem.

W Niemczech odbył się też pierwszy autonomiczny przejazd pociągu towarowego. Trasa łączy holenderski Rotterdam z Nijmegen, które leży w Zagłębiu Ruhry. Za projekt odpowiada DB Cargo AG, Digital Rail Germany (DSD), Niemieckie Centrum Lotnicze (DLR) i holenderski ProRail BV.

Warto tutaj dodać, że polska PESA niedawno też pokazała autonomiczną lokomotywę. W dodatku jest to pojazd na wodór, więc tym bardziej ekologiczny od tradycyjnych tego typu maszyn.

Wracając do Niemiec, projekt Digital Rail Germany jest bardzo ambitny, bo zakłada, że do roku 2025 składy towarowe będą poruszały się w pełni autonomiczne, czyli bez udziału maszynistów. Wszystkie firmy zaangażowane w to przedsięwzięcie chwalą się, że dzięki uczynieniu praktycznego pożytku z technologii autonomicznych i zastosowaniu ich na szeroką skalę, uda się wyeliminować z dróg dziesiątki tysięcy TIR-ów rocznie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje