Kosmos

Odkryto nową asteroidę, która może zagrażać Ziemi

Rosyjscy astronomowie odkryli kolejną asteroidę poruszającą się kursem potencjalnie kolizyjnym z Ziemią.

Wielkość asteroidy 2014 UR116 nie jest znana, ale naukowcy szacują, że ma ona ok. 370 m średnicy w przekroju. Rosjanie traktują obiekt bardzo poważnie - eksplozja po uderzeniu asteroidy byłaby 1000 razy większa niż po wybuchu meteoru czelabińskiego, który spowodował spore zniszczenia.

Naukowcy nie chcą spekulować o dacie potencjalnej kolizji 2014 UR116 z naszą planetą. Jest jeszcze za wcześnie, by dokładnie przewidzieć przyszłą trajektorię obiektu. Astronomowie są jednak postawieni w stan najwyższej gotowości.

Wstępne analizy wykazały, że 2014 UR116 pochodzi z wnętrza Układu Słonecznego, czyli tego samego miejsca, w którym narodził się meteor czelabiński.

Niebezpieczeństwo kolizji ciała niebieskiego pokroju asteroidy z Ziemią jest bardzo realne. Gdy już kiedyś do tego dojdzie, skala zniszczeń będzie zależała od miejsca trafienia. Najbardziej prawdopodobne jest uderzenie w oceany, które zajmują większą część globu. Kolizja wywoła silne tsunami, które zniszczy miasta przybrzeżne danego kontynentu. Bardzo niebezpieczne może być uderzenie asteroidy w elektrownię atomową, ale szanse są na to niewielkie.

Wierzysz w koniec świata? Wypowiedz się na forum!

Dowiedz się więcej na temat: asteroida | asteroida uderzy w Ziemię | Kosmos