Zarejestruj swoją kartę SIM

Niektórzy użytkownicy telefonów na kartę decydują się na usługi pre-paid, bo operator nie wymaga podawania danych do kogo należy karta. Jednak warto zarejestrować kartę SIM, by później nie spotkała nas przykra niespodzianka.

Obecnie kupując zestawy startowe pre-paid (czyli tzw. oferty "na kartę") klient nie ma obowiązku rejestracji karty przy zakupie. Niektórzy operatorzy w swoich materiałach informacyjnych informują użytkowników o konieczności rejestracji kart SIM pre-paid, pod groźbą zawieszenia świadczenia usług, ale w rzeczywistości tego nie respektują. Takiego problemu nie mają klienci abonamentowi, którzy przy podpisywaniu umowy muszą podać swoje dane.

Jednak decydując się na telefon pre-paid warto zarejestrować kartę SIM. W ostatnich dniach było głośno o kradzieży tzw. złotych numerów w sieci Orange, które następnie oferowane są na sprzedaż po zawyżonych cenach. Jedną z ofiar tego przestępczego procederu okazał się klient, który posiadał kartę pre-paid z atrakcyjnym numerem, ale nie została ona zarejestrowana. Takich przypadków było więcej.

Reklama

To - jak opisuje Gazeta Wyborcza - otworzyło drogę złodziejowi, który dowiedział się, że karta z łatwym do zapamiętania numerem nie została zarejestrowana, więc mógł w internecie wypełnić formularz na siebie. Równie dobrze u operatora mógł wypełnić na siebie prośbę o wydanie duplikatu karty SIM z określonym numerem, z powodu jej kradzieży lub zagubienia - operator nie mógłby potwierdzić danych właściciela karty SIM, bo wcześniej nie została ona zarejestrowana.

Dlatego operatorzy apelują do użytkowników usług pre-paid o rejestrację swoich kart SIM, by w przyszłości ustrzec się sytuacji, że ktoś zarejestruje się za nas i odetnie nam dostęp do własnego numeru. Rejestracja i podanie naszych danych pomoże także w kontakcie z operatorem przy załatwianiu różnych spraw (np. zmian na koncie).

Przypomnijmy, że za kradzieżami atrakcyjnych numerów sieci Orange stało dwóch byłych już pracowników operatora, którzy posiadali dostęp do bazy danych klientów Orange. Operator po zebraniu dokumentacji zgłosi sprawę do prokuratury i zapewnia, że przygotuje stosowną rekompensatę dla poszkodowanych klientów.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: karta | Orange | karty | operator
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy