Dzisiaj na Neflixie pojawi się nowy Squid Game. Fani mogą się zdziwić
Od 22 listopada na Netflixie będzie można oglądać Squid Game, jednakże nie chodzi tutaj o drugi sezon niezwykle popularnego serialu, lecz o reality show, które powstało na podstawie południowokoreańskiego hitu. Czego możemy spodziewać się po tej produkcji?
Netflix przygotował kolejny hit? Na platformie zadebiutuje dzisiaj (22.11) reality show "Squid Game: Wyzwanie", którego formuła bazuje na uwielbianym południowokoreańskim serialu "Squid Game". Produkcja składa się z 10 odcinków, w których udział bierze 456 uczestników, czyli tylu ilu w serialu. Nagroda dla zwycięscy jest olbrzymia, gdyż w grę wchodzi aż... 4,56 milionów dolarów! Jest to około 18,24 mln złotych.
Squid Game znów na Neflixie
Uczestnicy, którzy zgłosili się do reality show będą musieli wykonać całą serię zadań, które pojawiły się w południowokoreańskim serialu. Wezmą udział w grze "red light, green light" z kultową już, morderczą lalką-robotem, czy będą musieli przejść przez sławny zapadający się szklany most.
Oczywiście ochotnicy nie będą tutaj walczyć na śmierć i życie, lecz mimo to będą oni zmuszeni do wykazania się charakterem, stalowymi nerwami, strategią, czy też zdolnościami pracy w grupie, w której każdy chce "wygryźć" każdego.
Podczas tworzenia programu miało miejsce kilka komplikacji. Jednym z problemów był... mróz, który "uderzył" w Cardington Studios (jest to dawna baza Królewskich Sił Powietrznych w Bedford), gdzie kręcono poszczególne odcinki. Ponadto podczas zadania "red light, green light" trójka uczestników musiała skorzystać z pomocy medycznej.
Producenci zapewniają, że podczas tworzenia reality show zapewniono "wszelkie odpowiednie środki ostrożności". 22 listopada na platformie pojawi się pięć odcinków, kolejne cztery trafi na platformę 29 listopada, zaś finał obejrzymy 6 grudnia.
Squid Game, czyli wielki hit Netflixa
Serial Squid Game został umieszczony na międzynarodowej platformie 17 września 2021 roku i od razu stał się międzynarodowym fenomenem. W serialu wyselekcjonowane osoby otrzymały specjalne zaproszenie do wzięcia udziału w konkursie, w którym wygraną są wielkie pieniądze - nie ma możliwości rezygnacji "z zabawy". Karą za przegraną w każdej rundzie jest śmierć, zatem uczestnicy są niezwykle zmotywowani, by "grać dalej".
Hwang Dong-hyuk, który napisał scenariusz Squid Game, stwierdził, że serial powstał na podstawie jego własnych doświadczeń i obserwacji kapitalizmu oraz ekonomicznych konfliktów klasowych w swoim kraju.
Serial stał się najchętniej oglądanym programem w aż 94 krajach, przyciągnął przed telewizory ponad 142 mln gospodarstw domowych, zaś w ciągu pierwszych czterech tygodni fani spędzili łącznie 1,65 mln godzin na oglądaniu tego programu. Według doniesień drugi sezon Squid Game ma trafić na Netflixa dopiero pod koniec 2024 r. lub nawet na początku 2025 r.