Boeing 737-300. Latający strażak

Dla większości ludzi białe smugi widoczne niekiedy wysoko na niebie nie są niczym niezwykłym. Podobnie jak zbiorniki samolotów gaśniczych. Jak wygląda taki samolot od środka?

Boeing 737-300 zrzuca środek gaśniczy
Boeing 737-300 zrzuca środek gaśniczyGene Blevins/Polaris ImagesEast News

Na przełomie wieków za pośrednictwem pierwszych serwisów internetowych zaczęły się rozprzestrzeniać informacje o zjawisku nazwanym chemtrails. Według zwolenników teorii spiskowych, chemtrails to pewien rodzaj smug kondensacyjnych, a właściwie śladów chemicznych, które pozostawiają samoloty lecące na dużej wysokości. Jednym z głównych dowodów miały być zdjęcia wielkich butli zabudowanych na pokładach samolotów. Ofiarą takiej paranoi padają głównie samoloty pasażerskie, podczas prób stateczności - wówczas w miejsce foteli instaluje się zbiorniki, które symulują przemieszczanie się pasażerów po pokładzie samolotu. Równie często ofiarami są samoloty gaśnicze, których rury zrzutowe i zamontowane wewnątrz zbiorniki oskarżane są o trucie ludzkości. Jak wygląda samolot gaśniczy?

Boeing 737- 300 Coulson Fireliner

Nowo opracowana wersja została przebudowana z liniowego 737-300, który latał w barwach linii Southwest. Zmieniono całkowicie aranżację wnętrza samolotu – zdemontowano oryginalne fotele pasażerskie, a w ich miejsce ustawiono nieco większe dla 63 strażaków z wyposażeniem. Rozbudowano także kuchnię, aby samolot mógł pełnić rolę tymczasowej bazy dla ratowników. Przebudowano także ładownię, w której obecnie mieści się ponad 4000 galonów (ponad 15 tys. litrów) środków gaśniczych.

Cel został dokładnie przykryty środkiem gaśniczymGene Blevins/Polaris ImagesEast News
Samolot gaśniczy kołuje na startGene Blevins/Polaris ImagesEast News
Ćwiczebny zrzut mieszanki gaśniczejGene Blevins/Polaris ImagesEast News
Ćwiczebny zrzut mieszanki gaśniczejGene Blevins/Polaris ImagesEast News
Boeing 737 startuje to lotu ćwiczebnegoGene Blevins/Polaris ImagesEast News
Przygotowywanie mieszanki gaśniczejGene Blevins/Polaris ImagesEast News

Na ratunek

Jako samoloty gaśnicze wykorzystuje się przeróżne typy maszyn: od niewielkich M.18 Dromader aż po olbrzymie Boeingi 747-400 Supertanker, który jest największym samolotem gaśniczym na świecie. Jedynie nieco mniejszy jest 737- 300 Coulson Fireliner T-137.

Nowo opracowana wersja została przebudowana z liniowego 737-300, który latał w barwach linii Southwest. Zmieniono całkowicie aranżację wnętrza samolotu - zdemontowano oryginalne fotele pasażerskie, a w ich miejsce ustawiono nieco większe dla 63 strażaków z wyposażeniem. Rozbudowano także kuchnię, aby samolot mógł pełnić rolę tymczasowej bazy dla ratowników. Przebudowano także ładownię, w której obecnie mieści się ponad 4000 galonów (ponad 15 tys. litrów) środków gaśniczych.

Wnętrze samolotu gaśniczego

Często ofiarami mitów o chemtrails są samoloty gaśnicze, których rury zrzutowe i zamontowane wewnątrz zbiorniki oskarżane są o trucie ludzkości. Tak wygląda wnętrze jednego z samolotów gaśniczych - Boeinga 737-300

Zbliżenie na drzwi systemu zrzutowegoGene Blevins/Polaris ImagesEast News
Przygotowywanie mieszanki gaśniczejGene Blevins/Polaris ImagesEast News
Wnętrze samolotu gaśniczego Boeing 737-300Gene Blevins/Polaris ImagesEast News
Wnętrze samolotu gaśniczego Boeing 737-300Gene Blevins/Polaris ImagesEast News
Wnętrze samolotu gaśniczego Boeing 737-300Gene Blevins/Polaris ImagesEast News
Wnętrze samolotu gaśniczego Boeing 737-300Gene Blevins/Polaris ImagesEast News
Wnętrze samolotu gaśniczego Boeing 737-300Gene Blevins/Polaris ImagesEast News
Wnętrze samolotu gaśniczego Boeing 737-300Gene Blevins/Polaris ImagesEast News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas