Nowe pociągi wyjadą na tory już w październiku. Mała rewolucja na polskich trasach
Jak poinformował prezes PKP Intercity Marek Chraniuk, do końca przyszłego roku ma zostać odebranych 12 nowych pociągów typu Flirt. Co nasz czeka na torach?

Jak poinformowało PKP Intercity, w połowie września zostały odebrane dwa z 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt. Prezes firmy Marek Chraniuk powiedział: - Do końca przyszłego roku powinniśmy odebrać wszystkie 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt. Będziemy się starali, żeby dwa pierwsze pociągi, które odebraliśmy, wyjechały na trasy w październiku.
Zamówione nowe maszyny wchodzą w skład programu inwestycyjnego "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji", co jest największym projektem w historii spółki - kontrakt jest wart ponad 1 mld zł. Przetarg na dostarczenie sprzętu ogłoszono w 2017 r., a umowę podpisano w 2019 r.
Nowe pociągi wzbogacą ofertę Intercity na liniach: Szczecin-Poznań-Łódź-Kraków, Szczecin-Poznań-Łódź-Lublin , Gdynia-Bydgoszcz-Łódź-Kraków , Olsztyn-Warszawa-Kraków, Olsztyn/Białystok-Warszawa-Częstochowa-Bielsko Biała/Racibórz, Gdynia-Bydgoszcz-Łódź-Katowice.
Nowe maszyny wyposażone są m.in. we wzmacniacze sygnału GSM/LTE, klimatyzację, gniazdka elektryczne, bezprzewodowy internet, nowe miejsca na rowery oraz część gastronomiczną. Ponadto dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znajdziemy w nich 294 miejsca w drugiej klasie i 60 miejsc w pierwszej klasie. Pociągi produkowane są w siedleckiej fabryce Stadlera. Obecnie PKP Intercity posiada 20 składów typu Flirt, 20 składów typu Dart oraz 20 składów EZT typu Pendolino.