Ważne zmiany w regulaminie sklepu Google Play
Google wprowadził kilka ważnych zmian w regulaminie sklepu Play. Czego dotyczą?
Google postanowił uzupełnić regulamin sklepu o oczekiwane od dawna zmiany, które w dłuższym okresie czasu zapewne poskutkują wyraźną poprawą jakości aplikacji oraz brakiem natarczywych reklam. Najważniejsze z nich to:
- Aplikacje nie będą już mogły wysyłać powiadomień z reklamami, czyli tzw. Notification Ads. Wpis ten nie dotyczy notyfikacji związanych funkcjonalnością programu oraz także tych z promocjami przy zakupie dodatków w grach.
- Zakaz umieszczania w opisie aplikacji fałszywych lub nieprawdziwych danych, co dotyczy nawet imienia i nazwiska autora oraz strony internetowej.
- Rozszerzenie definicji aplikacji związanych z hazardem i dodanie do ich listy także aplikacji oferujących nagrody rzeczowe lub gotówkę jako wygraną.
- Zakaz sztucznego podnoszenia oceny aplikacji, a także zawyżania ilości ich instalacji za pomocą specjalnych botów.
- Zakaz umieszczania przez aplikację skrótów do reklam w zakładkach, ikonach lub skrótach oraz zmuszania użytkownika do klikania w nie.
- Zmiany w podpunkcie dotyczącym zakazu szerzenia "mowy nienawiści", który został rozszerzony w odniesieniu do grup ludzi (przynależność religijna, etniczna, czy orientacja seksualna).
- Zakaz umieszczania aplikacji zachęcających do usunięcia oprogramowania innej firmy (nie dotyczy aplikacji związanych z bezpieczeństwem).
Nowy regulamin w Google Play już obowiązuje i uniemożliwia dodawanie programów, które nie są z nim zgodne. W przypadku programów które już znajdują się w sklepie, programiści mają 30 dni na dostosowanie ich do zmian, w przeciwnym razie zostaną usunięte z bazy Sklepu Play.
Krzysztof Czerwiec