Indie potraktują Hyperloop jako projekt infrastruktury publicznej

Aleksander Piskorz

Aleksander Piskorz

Hyperloop został uznany przez indyjskich rządzących jako projekt infrastruktury publicznej. To ważna decyzja, która może przyspieszyć rozwój szybkiego transportu przyszłości - czytamy w serwisie TechCrunch.

Virgin Hyperloop One
Virgin Hyperloop Onemateriały prasowe

Hyperloop rozwijany jest w kuluarach od kilku lat. Coraz większa liczba państw interesuje się technologią proponowaną przez Elona Muska. Indie postanowiły pójść o krok naprzód i będą rozwijać Hyperloopa jako projekt infrastruktury publicznej. Co to oznacza?

Po prostu to, iż transport przyszłości będzie posiadał taki sam priorytet, jak mosty, drogi oraz koleje. Tym samym Hyperloop w Indiach zostaje wyrwany z niszy i swoistej futurystycznej niejasności. Oficjalnym potwierdzeniem takiego statusu jest rządowa pieczęć aprobaty dla całego projektu. To niesamowite, biorąc pod uwagę, że Hyperloop pierwotnie pojawił się jako koncepcja w stosie dokumentów dokładnie pięć lat temu.

Wpisanie Hyperloopa na listę projektów infrastruktury publicznej rozpoczyna również budowę odcinka o długości 150 kilometrów. Na takim dystansie miałby poruszać się pojazd umieszczony w tunelu z próżnią. Od sierpnia 2019 roku Pune Metropolitan Regional Development Authority zacznie przyjmować propozycje firm, które będą chciały zainwestować swoje pieniądze w indyjski Hyperloop. Sama platforma między Bombajem a Phune będzie w stanie obsłużyć 200 milionów ludzi rocznie. Obecnie pokonanie wspomnianego odcinka za pomocą samochodu zajmuje trzy godziny. Przejazd Hyperloopem między miastami miałby zamknąć się w 35 minutach.

Pierwsza faza projektu - budowa odcinka o długości 11,8 kilometra ma rozpocząć się już w 2020 roku. Koszty, które trzeba będzie ponieść wyniosą ponad 500 milionów dolarów. Opisywana ścieżka posłuży także jako tor certyfikacyjny dla Hyperloopa - zarówno w kwestii bezpieczeństwa, jak i całej infrastruktury.

Dzięki Hyperloopowi, ilość podróżnych pomiędzy Bombajem a Phune może zwiększyć się z 75 do 130 milionów osób do 2026 roku. Dziennie tunelem próżniowym będzie mogło przejechać około 16 tysięcy pasażerów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas