Google najcenniejszą marką świata. Trzy najszybciej rosnące marki pochodzą z Chin

Najnowszy ranking BrandZ, przygotowany przez WPP i Kantar Millward Brown, pokazuje, że w pierwszej dziesiątce najcenniejszych marek świata znajdują się giganci technologiczni lub firmy związane z technologią.

Ten fakt nie jest zaskoczeniem, bo to najszybciej rozwijająca się gałąź przemysłu i tak pozostanie przez następnych wiele lat.

Na czele rankingu obejmującego aż 100 najcenniejszych światowych marek stanęła firma Google. Giganta wyceniono na 302 miliardy dolarów i jest to wzrost o aż 23 procent, w stosunku do poprzedniego roku.

Ranking BrandZ Top 100 na rok 2018. Fot. WPP i Kantar Millward Brown.

Na drugim miejscu jest firma Apple, która warta jest prawie 300,6 miliarda dolarów i wzrosła o 28 procent. Na trzecim Amazon z 207,594 miliardami dolarów i wzrostem o 49 procent, a na czwartym Microsoft z wartością 207,6 miliarda dolarów i wzrostem 49 procent.

Reklama

Największym jednak zaskoczeniem są chińskie koncerny, które rosną dwa razy szybciej, niż amerykańskie. Na piątej pozycji BrandZ Top 100 znalazł się więc chiński Tencent z 179 miliardami dolarów i 65-procentowym wzrostem.

Ranking BrandZ Top 100 na rok 2018. Fot. WPP i Kantar Millward Brown.

Trzy najszybciej rosnące firmy z Państwa Środka to: JD.com ze wzrotem o aż 94 procent, Alibaba - 92 procent i Moutai - 89 procent.

WPP i Kantar Millward Brown informują, że BrandZ Top 100 odnotowała rekordowy wzrost w wysokości 21 procent, zwiększając wartość marek w rankingu o prawie 750 miliarda dolarów. Teraz jego wartość wynosi 4,4 biliona dolarów.

Źródło: GeekWeek.pl/WPP i Kantar Millward Brown / Fot. WPP i Kantar Millward Brown

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama