McDonald’s szykuje wielką rewolucję, dzięki potędze sztucznej inteligencji

Właśnie dowiedzieliśmy się, że firma kupuje technologiczną markę Dynamic Yield i będzie to jej największe przejęcie od 20 lat, kiedy to zdecydowała się nabyć Chipotle Mexican Grill. Celem są nowe możliwości związane z AI.

Wartość transakcji opiewać ma na ponad 300 milionów dolarów! To całkiem poważny wydatek, nawet dla takiego giganta, jak McDonald’s, więc możemy się spodziewać, że koncern ma już poważne plany związane z nowym zakupem. I tak faktycznie jest, a chodzić ma głównie o rewolucję w zakresie reklamowania produktów na tablicach przed restauracjami. Mają być one już niebawem nie tylko interaktywne, ale i automatycznie zmieniać propozycje w zależności od pory dnia, roku, pogody i tym podobne.

Brzmi znajomo? Zdecydowanie, bo podobne plany już jakiś czas temu zaprezentowała nasza lokalna Żabka w ramach projektu Sklepy jutra. Dowiedzieliśmy się wtedy m.in. o reklamach na wyświetlaczach LED dostosowujących się do panujących na zewnątrz warunków i sytuacji, np. kuszących ciepłymi napojami w mroźne dni, lodami w te ciepłe i przypominającymi o czymś do pochrupania przed telewizorem w dzień meczu polskiej reprezentacji.

Reklama

W McDonald’s ma być dokładnie tak samo, tyle że wyświetlane reklamy uwzględniać mają również preferencje lokalnych klientów, a to za sprawą potęgi technologii sztucznej inteligencji. Kiedy należy się ich spodziewać? Rozwiązanie było już testowane w ubiegłym roku w wybranych amerykańskich restauracjach marki (i najwyraźniej wypadło wystarczająco dobrze, by zachęcić koncern do przejęcia Dynamic Yield), w tym znaleźć ma się w większości, by później trafić na rynek międzynarodowy.

Warto jednak pamiętać, że chociaż McDonald’s staje się w ostatnich latach coraz bardziej nowoczesny technologicznie, to CEO firmy, Steve Easterbrook, podkreśla, że doskonale zdają sobie sprawę ze swojego miejsca i potrzeb klientów: „Ludzie przychodzą do nas, kiedy chcą coś zjeść lub się czegoś napić. Nie mamy zamiaru korzystać z technologii, by próbować zmieniać czyjeś życie”.

Źródło: GeekWeek.pl/techspot

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy