Nie masz blokera reklam? Lepiej zainstaluj, to zalecenie FBI
Federalne Biuro Śledcze (FBI) zaleciło użytkownikom korzystanie z ad blockerów do przeglądarek, bo zdaniem ekspertów zmniejszają ryzyko czyhające w niektórych reklamach internetowych.
Blokery reklam mają zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników - z jednej strony użytkownicy coraz chętniej z nich korzystają, aby bez irytujących okienek przeglądać ulubione strony internetowe, a z drugiej strony reklamy są przecież źródłem utrzymania wielu witryn. Wygląda jednak na to, że tych pierwszych może być niebawem jeszcze więcej, bo FBI wydało w tym tygodniu publiczne zawiadomienie, w którym doradza konsumentom używanie blokerów reklam jako środka poprawiającego bezpieczeństwo w sieci.
Zdaniem specjalistów biura, jeśli zainstalujemy bloker reklam w przeglądarce, to będzie się nam ich pokazywać mniej, również tych złośliwych, próbujących w jakiś sposób oszukać użytkownika. FBI zaleca także ostrożność podczas klikania w oficjalne strony firm znalezione w Google - kilka pierwszych wyników wyszukiwania najczęściej ma dopisek "reklama" i jak się okazuje, złośliwi aktorzy czasami kupują reklamy tego typu, podszywając się pod prawdziwe firmy, aby oszukać klientów i dostarczyć złośliwe oprogramowanie.