PKP Intercity inwestuje w nowy system. Ma być z korzyścią dla klientów

PKP Intercity inwestuje w nowy system CRM. Ma pomóc zautomatyzować sprzedaż, ale przede wszystkim skupić się na indywidualnych potrzebach klientów.

Co jakiś czas informujemy naszych Czytelników na temat kolejnych inwestycji PKP. Nowe lokomotywy lub całe składy, nowości w aplikacji i promocje na przejazdy. Tym razem PKP postanowiło zainwestować w komunikację z klientami.

Z korzyścią dla pasażerów (i PKP)

PKP informowało ostatnio o rekordach pod względem przewozu pasażerów i widocznie ma ochotę jeszcze bardziej zwiększyć ilość podróżnych, a tym samym zysk ze sprzedaży biletów. Ale sama inwestycja w nowoczesnych sprzęt to nie wszystko. Istotna jest także poprawa relacji z klientami, aby chętniej wybierali kolej. Dlatego nowa inwestycja obejmuje system CRM, który będzie koncentrował się właśnie na marketingu i relacjach. Ma on przyspieszyć obsługę zgłoszeń podróżnych i gromadzić historię ich preferencji i interakcji z PKP w jednym miejscu, aby udzielone wsparcie było dopasowane do indywidualnych potrzeb. 

Reklama

Czas masowego marketingu już nieubłaganie minął, teraz liczy się dotarcie z reklamą dostosowaną do potrzeb i zainteresowań danej osoby. Również PKP podąża tą drogą. Nowy system ma pozytywnie wpłynąć również na jakość treści informacyjno-promocyjnych, które przekazywane są  podróżnym. Pasażerowie otrzymają informacje o promocjach czy atrakcyjnych kierunkach podróży, dopasowanych do ich preferencji. Pozwoli także bardziej zautomatyzować sprzedaż, marketing i być wsparciem w analizach, tworzeniu prognoz i raportów. PKP informuje, że na chwilę obecną system obejmuje 12 komórek organizacyjnych. Docelowo będzie spinał kilkadziesiąt systemów i baz danych spółki.

Podróżni skorzystają również innych nowości do końca 2024 roku

Warto przypomnieć, że osoby, które w przyszłości planując podróżować z PKP, będą mogły skorzystać z kolejnych udogodnień. Jeszcze w tym roku będzie można kupić bilety na pociąg w nowym systemie sprzedaży internetowej (wersja beta), a z pełnej wersji systemu skorzystają w ostatnim kwartale 2024 roku.

Nowy system e-IC 2.0 pozwoli zachować w portfelu najczęstsze relacje, a w 2024 ruszyć ma nowy Centralny System Sprzedaży z możliwością rezerwacji. Z kolei w maju b.r. spółka podpisała umowę na realizację systemu, który pozwoli na pełną cyfryzację tworzenia rozkładu jazdy.

Oczywiście nie jest tak idealnie jakbyśmy sobie tego życzyli

Mimo remontu dworców, wprowadzania udogodnień i modernizowania taboru PKP ma jeszcze wiele do zrobienia. Jedną z pilnych kwestii, która powinna być rozwiązana, są opóźnienia pociągów. Podróż z przesiadkami to wystarczająca uciążliwość dla pasażerów. Ale jeśli pomiędzy dwoma pociągami jest 6 minut różnicy, a pierwszy pociąg ma opóźnienie 10 minut, to nawet miliardowe inwestycje w relacje z klientami będą pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. Ludzie będą korzystali z PKP dlatego, że z różnych powodów muszą wybrać ten środek transportu, nie z przyjemności. A trzeba przyznać, że podróż pociągiem ma swój urok i warto zadbać, żeby podróżny to odczuł i podróżował spokojnie, bez obaw o spokojne dotarcie do celu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PKP | PKP Intercity
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy