PKP wkracza w XXI wiek. Nowości w aplikacji mobilnej PKP Intercity
PKP Intercity poinformowało o nowościach w swojej aplikacji mobilnej, która pozwala teraz zapisać kupiony bilet w formacie PDF oraz dodać podróż do kalendarza. Aż chce się zapytać, dlaczego dopiero teraz?
Jedni chętnie z niej korzystają, inni wytykają błędy i śmieją się, że pojawiła się kilka lat za późno - aplikacja PKP Intercity z pewnością budzi emocje, ale nie da się ukryć, że od momentu styczniowego debiutu sprzedało się w niej już 500 tys. biletów, a przewoźnik regularnie ją aktualizuje i dodaje nowe opcje. Przypominamy, że chodzi o apkę, w której kupimy bilety na pociąg, skorzystamy z promocji na tańsze przejazdy, zapiszemy najczęściej pokonywane trasy, aby mieć do nich łatwy dostęp czy zamówimy posiłek z wagonu barowego z dostawą na miejsce.
Nowa aktualizacja PKP Intercity
Brzmi nieźle, prawda? Zdecydowanie i chociaż użytkownicy na początku skarżyli się na problemy z logowaniem, dodaniem biletów okresowych, nieczytelny cennik czy nieintuicyjny rozkład opcji, to PKP Intercity doczekało się już kilku poprawek. Teraz zaś dochodzą do nich nowe opcje, a mianowicie w najnowszej wersji aplikacji pasażerowie zyskali możliwość pobrania biletu w formie pliku PDF oraz funkcję dodania podróży do kalendarza.
Bilet w PDF, kalendarz i opcja płatności Apple Pay
Pierwsza opcja może okazać się przydatna, kiedy stracimy dostęp do sieci podczas podróży, a chcemy okazać bilet na przejazd konduktorowi lub kupujemy bilet dla kogoś innego i chcemy przesłać go na inne urządzenie.
Druga to z kolei długo wyczekiwana opcja dodawania terminu wyjazdu do swojego kalendarza, dzięki czemu możemy lepiej zaplanować podróż.
W ostatnim czasie PKP Intercity udostępniło w swojej aplikacji także funkcję płacenia Apple Pay, która dołącza do płatności kartą, za pomocą Google Pay oraz BLIKiem, oraz graficznej rezerwacji miejsc z planu w aplikacji.
Ciekawą nowością jest też wyszukiwanie celu podróży z funkcją metastacji - nie trzeba już wpisywać dokładnej nazwy stacji, wystarczy nazwa miejsca, w którym rozpoczyna i kończy się podróż, a system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości.
Inwestujemy nie tylko w nowoczesny tabor, lecz także w rozwiązania technologiczne, których celem jest podnoszenie komfortu pasażerów. Digitalizacja sprzedaży jest ważnym elementem strategii unowocześniania polskiej kolei. Nasze działania dają widoczne rezultaty. Ponad 500 tysięcy sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej od jej uruchomienia to świetny wynik i powód do dumy