36 sekund i miliony wyświetleń. Film, który podbił polskiego TikToka

Reklama dla wielu biznesów jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Z tego powodu marketingowcy prześcigają się w znajdowaniu nowych sposobów na pozyskanie młodych odbiorców. TikTok stał się do tego idealną platformą, co niedawno udowodniła firma Elements Hotel & SPA ze Świeradowa-Zdroju. Ich viralowy filmik w dobę osiągnął 1,5 mln wyświetleń. Czym tak szybko zdobył serca widzów?

Mniej znaczy więcej? Fenomen nowego trendu na TikToku

Rozwój mediów społecznościowych sprawił, że działanie marketingowe mają całkiem inny charakter niż jeszcze kilka lat temu. Dzisiaj wystarczy smartfon, aby nagrać całkiem dobrze wyglądający spot reklamowy, który znajdzie się na firmowym koncie na Instagramie czy TikToku. To, jak niewiele trzeba, aby osiągnąć sukces, udowodniła ostatnio firma Elements Hotel & SPA ze Świeradowa-Zdroju. Na swoim oficjalnym  TikToku opublikowali krótki, bo jedynie 36-sekundowy filmik, który szybko zdobył rzeszę fanów.

Na nagraniu możemy zobaczyć przedstawicielkę hotelu, która pokazuje poszczególne miejsca w hotelu, sucho tłumacząc, do czego służą. Takim sposobem prezentuje jadalnie, gdzie "tu się je", basen - "tu się pływa" czy saunę - "tu ciepło". Użytkownicy TikToka docenili ironię i dowcip, widoczny w filmiku, a wśród komentarzy można znaleźć takie zachwyty, jak:

Reklama

"To jest pierwsza reklama, po której chce gdzieś pojechać"

"Cudowna reklama, introwertyczny vibe, świetnie!" 

"I to lubię, a nie jakieś sztuczne uśmiechy jakbyśmy się znali sto lat"

TikToka zalewa fala nowych filmików. Trend robi furorę

Sucha narracja, niezręczne ujęcia i szczerość do bólu. To właśnie te cechy wyróżniają trend i sprawiają, że użytkownicy zanoszą się śmiechem. Ten sprytny pomysł na reklamę nie tylko pozwala na pokazanie potencjalnemu klientowi usług swojej firmy, ale również ociepla wizerunek. 

Jak pokazuje trend, dystans oraz poczucie humoru są ważne i wzbudzają wśród odbiorców sympatię, a także zaufanie. Udowadniają to komentarze, w których widać, że wszechobecna do tej pory reklama, której podstawą jest perfekcja, sztuczność i ukazanie produktu w jak najlepszym świetle, może powoli przechodzić do lamusa.

Trend szybko podbił platformę, a zachwyty użytkowników sprawiły, że sukces hotelu zapragnęły powtórzyć także inne marki. Po dwóch dniach możemy zobaczyć, że korzysta z tego wiele małych i dużych firm. Co więcej, powoli wychodzi on poza platformę, a ostatnio do promocji wykorzystał go nawet Polsat, prezentując nowe studio swojej śniadaniówki.

Czy to koniec tradycyjnego marketingu? Media społecznościowe mogą zmienić branżę

Firmy coraz częściej pokazują luz i decydują się na udział w trendach, które zapewnią im rozgłos i polubienia, nawet kiedy ich dokładnie nie dotyczą. Najlepszym przykładem na to jest Ryan Air, który zdecydował się na odważny ruch i zaczął zabierać głos w przypadku kąśliwych czy zaczepnych komentarzy użytkowników oraz pokazywać niektóre zabawne zachowania pasażerów linii lotniczych. 

Trend powoli przychodzi do Polski i coraz więcej firm decyduje się na luźniejszą politykę reklamową. Jak widać, polscy odbiorcy są na to gotowi, co udowadniają miliony wyświetleń, masa polubień oraz większość pozytywnych komentarzy pod filmami

***

Bądź na bieżąco i zostań jednym z 90 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Geekweek na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

***

Co myślisz o pracy redakcji Geekweeka? Oceń nas! Twoje zdanie ma dla nas znaczenie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: TikTok | reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy