Polacy uwielbiają płacić Blikiem — rekord systemu płatności

Transakcje bezgotówkowe cieszą się nieustannie rosnącą popularnością. Polska, jako kraj z dobrze rozwiniętym systemem bezgotówkowym może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami, jeżeli chodzi o ten rodzaj płatności. Prawdziwym gigantem sektora okazuje się Blik.

Blik to system płatności mobilnych, którego uruchomienie nastąpiło 9 lutego 2015 roku. Od tego czasu regularnie poszerzał swój zasięg, aby odnotować wprost genialny wynik za III kwartał 2022 roku. Liczby mówią same za siebie tym bardziej, gdy zestawi się je z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Blik z milionami

W III kwartale 2022 roku zrealizowano przeszło 300 milionów transakcji z użyciem Blika. To o 67% więcej, aniżeli w analogicznym okresie 2021 roku. Polski Standard Płatności informuje, że na koniec września tego roku Blik był używany przez około 12 milionów osób, co przełożyło się na średnią 3,5 miliona transakcji dziennie. 

Reklama

Przekroczenie bariery 300 milionów transakcji odbyło się po raz pierwszy w historii istnienia Blika. Świetny był też okres między lipcem a wrześniem, kiedy liczba transakcji wyniosła 178 milionów i oznaczała wzrost o 41% względem ubiegłorocznych wakacji. W związku z tym odnotowano również wzrost wartości transakcji — z 14,9 miliarda do 22,1 miliarda złotych we wspomnianym okresie. Płacimy częściej, ale i więcej. 

Średnia wysokość transakcji wykonywanych przy pomocy systemu Blik wyniosła 124 złote. Włodarze firmy cieszą się wynikami, ale nie oznacza to osiadania na laurach, ponieważ w planach jest dalsza ekspansja firmy, w tym również na rynki zagraniczne. 

Blik za granicą

Nadchodzącym etapem rozwoju działalności jest zadomowienie się Blika na rynkach Europy wschodniej i środkowej:

Czy Blik poza granicami Polski będzie w stanie odnieść podobny sukces? Pomocny na pewno będzie sektor e-commerce, który zdążył skraść serca milionów konsumentów na całym świecie. Wygodny system płatności z pewnością może to wykorzystać, choć to nie jedyna jego zaleta — płacić można również w standardowych terminalach. W ostatnim kwartale w Polsce 25% transakcji odbywało się właśnie w ten sposób.

Kochamy Blika, kochamy zakupy w Internecie

Popularność Blika w Polsce idzie również w parze z coraz częstszym kupowaniem rzeczy przez Internet. Zgodnie z badaniami, około 75% naszych rodaków posiada smartfon, podobny odsetek dokonuje zakupów przez sieć. Powstał nawet pewien schemat działania, który polega na wykonaniu kilku prostych czynności.

Mowa oczywiście o znalezieniu produktu, opłaceniu go przy pomocy Blika i odebranie przesyłki z paczkomatu. Tak właśnie prezentuje się szalenie popularny w Polsce model dokonywania transakcji przez sieć i otrzymywania zakupionych dóbr. 

Wygodny system płatności jest wspomagany przez wygodę w innych aspektach — coraz łatwiejsze i tańsze wysyłki, a do tego konkurencyjne ceny w niektórych miejscach. To wszystko sprawia, że Blik w Polsce rośnie i na razie nie ma zamiaru się zatrzymywać.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BLIK | zakupy | ecommerce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy