Rządowa strona nie działa? Miała pomóc z ostatnim wyciekiem danych
Miało być dobrze, a wyszło jak zwykle - rządowa strona, która miała pozwolić na sprawdzenie, czy padliśmy ofiarą ostatniego ogromnego wycieku danych, niestety nie działa.
Dosłownie wczoraj pisaliśmy o tym, że do sieci trafiły miliony loginów i haseł użytkowników z naszego kraju, co może być największym jednorazowym wyciekiem danych w historii polskiego internetu. Jak informował serwis Zaufana Trzecia Strona, na polskojęzycznym forum w sieci Tor opublikowana została baza danych zawierająca miliony skradzionych wpisów, pochodzących m.in. z usług pocztowych i bankowych, w tym poczta.onet.pl, poczta.wp.pl, online.mbank.pl, ingbank.pl, gov.pl, morele.net, x-kom.pl, allegro.pl czy facebook.com.
W momencie pisania przez nas tego tekstu nie było jeszcze dostępne żadne rozwiązanie umożliwiające weryfikację, czy nasze urządzenia padły ofiara ataku i w konsekwencji nasze dane znajdują się w bazie, ale w sprawę postanowił włączyć się rząd. Jak poinformował na Twitterze minister cyfryzacji, Janusz Cieszyński, państwowi eksperci przygotowali proste narzędzie, z którego można skorzystać pod adresem: https://bezpiecznedane.gov.pl.