TikTok podsuwa dzieciom niebezpieczne treści. Szokujący raport

Badanie przeprowadzone przez międzynarodową grupę monitorującą konsumentów Eko wykazało, że TikTok oferuje wiele treści o szkodliwej i brutalnej tematyce, do których łatwy i szybki dostęp mają także dzieci.

Badanie przeprowadzone przez międzynarodową grupę monitorującą konsumentów Eko wykazało, że TikTok oferuje wiele treści o szkodliwej i brutalnej tematyce, do których łatwy i szybki dostęp mają także dzieci.
Kolejne badanie pokazuje szkodliwość TikToka. Dzieci w niebezpieczeństwie? /123RF/PICSEL

TikTok zagrożeniem dla dzieci. Łatwy dostęp do szkodliwych treści

TikTok deklaruje, że regularnie wprowadza kolejne mechanizmy mające na celu ochronę swoich najbardziej wrażliwych użytkowników, czyli tych najmłodszych (minimalny wiek wymagany do założenia konta to 13 lat), ale wygląda na to, że nie działają one najlepiej. 

Jak pokazuje nowe badanie organizacji Eko, For You Page (FYP) - sekcja TikToka, na którą trafiamy po włączeniu aplikacji - oferuje łatwy dostęp do szkodliwych treści, automatycznie pokazując swoim użytkownikom filmy o tematyce samookaleczania.

Z raportu dowiadujemy się, że Eko celowo założyło konto na TikToku, podając się za 13-letniego użytkownika, żeby przekonać się, jak szybko serwis zacznie promować szkodliwe treści.  

Reklama

Nie trzeba było długo czekać. Dzieje się to bardzo szybko, bo badacze bez większego trudu nakłonili algorytm TikToka do wyświetlania im filmów dotyczących samobójstw i przemocy. Co ciekawe, jest to sprzeczne nie tylko z deklaracjami platformy, ale i jej regulaminem.

Niebezpieczne hasztagi na TikToku z miliardami odsłon

Eko postanowiło pokazać przy okazji, jak poważny i alarmujący jest to problem, ujawniając część najpopularniejszych hashtagów samobójczych na TikToku, liczbę oznaczonych nimi postów i liczbę wyświetleń, które wygenerowały. 

A przy tych najpopularniejszych mówimy o setkach tysięcy materiałów i miliardach wyświetleń - wystarczy spojrzeć na #sh, który pojawia się przy ponad 920 tys. postów i ma na koncie ponad 6 miliardów odsłon, #imdone z ponad 230 tys. materiałów i miliardem odsłon czy #hurting, którym oznaczono ponad 120 tys. postów i obejrzano ponad 725 mln razy. 

W związku z tym organizacja zwraca uwagę na fakt, że korzystanie z TikToka może być szkodliwe, zwłaszcza dla młodych konsumentów. Czy zapowiedziane na 21 kwietnia poprawki i wytyczne coś w temacie zmienią, rozwiązując problem treści samobójczych na platformie?

Nowe zasady TikToka obejmować mają usuwanie brutalnych treści i ograniczanie wyświetlania filmów dla dorosłych w FYP młodych użytkowników, ale na weryfikację ich skuteczności przyjdzie czas po premierze. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: TikTok | Media społecznościowe | samobójstwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy