Wyciek danych w PKO BP. Bank komentuje sprawę
PKO Bank Polski poinformował o incydencie, o którym dowiedziano się na początku tygodnia. Doszło do wycieku danych, a więc wpadły one w ręce nieupoważnionych osób. Bank zabrał głos w tej sprawie i udostępnił komunikat. Czy dane klientów PKP BP oraz ich rachunki bankowe są bezpieczne?

PKO BP to jeden z najpopularniejszych banków w Polsce, a więc każda informacja o jakimkolwiek incydencie związanym z cyberbezpieczeństwem może budzić niepokój u wielu klientów. Na początku tego tygodnia poinformowano, że doszło do swoistego wycieku danych. Co się stało i czy trzeba zmieniać hasło do bankowości elektronicznej?
PKO Bank Polski potwierdza wyciek danych
PKO Bank Polski udostępnił komunikat, w którym wyjaśnia sprawę. W poniedziałek 8 września otrzymał informację od osoby podającej się za testera i utrzymującej, że jest w posiadaniu służbowych danych kontaktowych części pracowników. Następnie ją zweryfikowano i potwierdzono, że taki incydent miał miejsce.
8 września otrzymaliśmy wiadomość od osoby podającej się za 'testera', która przekazała nam, że posiada służbowe dane kontaktowe części naszych pracowników. Po weryfikacji potwierdziliśmy, że incydent rzeczywiście miał miejsce. Luka została zidentyfikowana i natychmiast usunięta
To oznacza, że w niepowołane ręce dostały się wybrane dane pracowników banku, ale czy coś jeszcze? Czy klienci PKO BP mają powody do obaw i należy podjąć jakieś działania?
Dane i rachunki bankowe klientów PKO BP są bezpieczne
Na szczęście wspomniana sytuacja dotyczy tylko wybranych pracowników PKO BP. Bank wyjaśnia, że konta bankowe oraz informacje klientów pozostają bezpieczne i wspomniany incydent nie miał na nie wpływu.
"Incydent nie dotyczy systemów transakcyjnych banku. Dane klientów nie zostały ujawnione. W wyniku incydentu nie zostały również ujawnione żadne wrażliwe ani prywatne dane pracowników, ani dane poufne banku i spółek" - czytam w dalszej części oświadczenia PKO BP.
Luka, która doprowadziła do wykradzenia danych, została zidentyfikowana oraz usunięta. Po to, aby w przyszłości nikt niepowołany nie mógł jej ponownie wykorzystać. PKO Bank Polski pozostaje w kontakcie ze służbami, którym przekazano szczegółowe informacje związane z zaistniałym incydentem.
PKO Bank Polski to największy bank w Polsce, który ma kilkanaście milionów klientów. Na szczęście są oni odpowiednio zabezpieczeni przez odpowiednie systemy.