Amerykańska poczta testuje dostawy listów autonomicznymi ciężarówkami

Tak jak pisaliśmy przy okazji testów autonomicznych ciężarówek w Szwecji, temat samojeżdżących samochodów poszedł ostatnio mocno do przodu, a w gronie zainteresowanych tą technologią krajów są oczywiście USA.

Amerykańska poczta testuje dostawy listów autonomicznymi ciężarówkami
Amerykańska poczta testuje dostawy listów autonomicznymi ciężarówkamiGeekweek - import

Dziś dowiadujemy się na przykład, że United States Postal Service (USPS), czyli niezależna agencja Rządu Stanów Zjednoczonych, odpowiadająca za świadczenie usług pocztowych wszystkim obywatelom amerykańskim, podjęło współpracę z TuSimple, czego efektem jest dwutygodniowy okres testowy dostawy listów za pomocą autonomicznych ciężarówek. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to startup zajmujący się samojeżdżącymi autami może liczyć na naprawdę ogromnego klienta.

USPS jest bowiem drugim co do wielkości cywilnym pracodawcą w Stanach Zjednoczonych (zaraz po Wal-Mart) i dysponuje flotą ponad 212 530 pojazdów, w wyniku czego jest największym na świecie operatorem taboru samochodowego. Okres testowy rozpoczyna się dziś, a autonomiczne samochody będą kursować między centrami dystrybucji w Phoenix, Arizonie i Dallas, gdzie do pokonania jest droga ciągnąca się przez 1600 kilometrów.

Tak jak inni dostawcy dóbr, jak choćby UPS czy DHL, USPS również szuka pomocnej dłoni w branży autonomicznych samochodów, które mogą nie tylko usprawnić sam proces dostaw, ale i zredukować koszty paliwa czy stopień zanieczyszczenia atmosfery, jak również poprawić bezpieczeństwo pracowników. Nie da się bowiem ukryć, że pokonywanie tak długich tras, bardzo często również w godzinach nocnych, wymaga od kierowców ogromnego skupienia i doświadczenia.

Dla TuSimple to również bardzo istotny krok, bo jak na razie testowało swoją autonomiczną flotę jedynie na krótkich trasach w Arizonie, a tu jest szansa na dłuższą współpracę z ogromną firmą, która może być dla startupu bardzo lukratywna. Warto też zaznaczyć, że w odróżnieniu od przywoływanych wcześniej testów ciężarówek w Szwecji, tu na pokładzie samochodów będą kierowcy, którzy zbiorą niezbędne dane i zadbają o bezpieczeństwo.

Jak twierdzi Xiaodi Hou, założyciel TuSimple: - To bardzo ekscytujące, że zanim ludzie przesiądą się na robo-taksówki, ich paczki i listy będą dostarczane przez autonomiczne pojazdy. Współpraca testowa z USPS w tym konkretnym komercyjnym korytarzu, pomoże nam zaś sprawdzić nasze rozwiązania i wskazać kierunek dalszego rozwoju na drodze do pełnej komercjalizacji.

Źródło: GeekWeek.pl/newatlas / Fot. TuSimple

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas