Amerykańska poczta testuje dostawy listów autonomicznymi ciężarówkami

Tak jak pisaliśmy przy okazji testów autonomicznych ciężarówek w Szwecji, temat samojeżdżących samochodów poszedł ostatnio mocno do przodu, a w gronie zainteresowanych tą technologią krajów są oczywiście USA.

Amerykańska poczta testuje dostawy listów autonomicznymi ciężarówkami
Amerykańska poczta testuje dostawy listów autonomicznymi ciężarówkamiGeekweek

Dziś dowiadujemy się na przykład, że United States Postal Service (USPS), czyli niezależna agencja Rządu Stanów Zjednoczonych, odpowiadająca za świadczenie usług pocztowych wszystkim obywatelom amerykańskim, podjęło współpracę z TuSimple, czego efektem jest dwutygodniowy okres testowy dostawy listów za pomocą autonomicznych ciężarówek. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to startup zajmujący się samojeżdżącymi autami może liczyć na naprawdę ogromnego klienta.

USPS jest bowiem drugim co do wielkości cywilnym pracodawcą w Stanach Zjednoczonych (zaraz po Wal-Mart) i dysponuje flotą ponad 212 530 pojazdów, w wyniku czego jest największym na świecie operatorem taboru samochodowego. Okres testowy rozpoczyna się dziś, a autonomiczne samochody będą kursować między centrami dystrybucji w Phoenix, Arizonie i Dallas, gdzie do pokonania jest droga ciągnąca się przez 1600 kilometrów.

Tak jak inni dostawcy dóbr, jak choćby UPS czy DHL, USPS również szuka pomocnej dłoni w branży autonomicznych samochodów, które mogą nie tylko usprawnić sam proces dostaw, ale i zredukować koszty paliwa czy stopień zanieczyszczenia atmosfery, jak również poprawić bezpieczeństwo pracowników. Nie da się bowiem ukryć, że pokonywanie tak długich tras, bardzo często również w godzinach nocnych, wymaga od kierowców ogromnego skupienia i doświadczenia.

Dla TuSimple to również bardzo istotny krok, bo jak na razie testowało swoją autonomiczną flotę jedynie na krótkich trasach w Arizonie, a tu jest szansa na dłuższą współpracę z ogromną firmą, która może być dla startupu bardzo lukratywna. Warto też zaznaczyć, że w odróżnieniu od przywoływanych wcześniej testów ciężarówek w Szwecji, tu na pokładzie samochodów będą kierowcy, którzy zbiorą niezbędne dane i zadbają o bezpieczeństwo.

Jak twierdzi Xiaodi Hou, założyciel TuSimple: - To bardzo ekscytujące, że zanim ludzie przesiądą się na robo-taksówki, ich paczki i listy będą dostarczane przez autonomiczne pojazdy. Współpraca testowa z USPS w tym konkretnym komercyjnym korytarzu, pomoże nam zaś sprawdzić nasze rozwiązania i wskazać kierunek dalszego rozwoju na drodze do pełnej komercjalizacji.

Źródło: GeekWeek.pl/newatlas / Fot. TuSimple

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas