Caudron-Renault na Dzień Zwycięstwa

Dzięki wieloletnim staraniom Muzeum Lotnictwa oraz Agencji Lotniczej ALTAIR do Krakowa przybył myśliwiec będący ikoną historii polskiego czynu zbrojnego w II wojnie światowej. To właśnie na takich samolotach polscy piloci walczyli 75 lat temu w 1940 w obronie Paryża i dorzecza Sekwany w barwach polskiego dywizjonu – Groupe de Chasse Polonaise de Varsovie, GC 1/145. Sprowadzony z Finlandii Caudron to jedna z dwóch zachowanych na świecie maszyn tego typu. W MLP znajduje się również silnik Argus As-410A-1, który prawdopodobnie jest licencyjną wersją silnika Renault 12RO1, w który oryginalnie był wyposażony myśliwiec. Samolot, wraz z innymi maszynami z epoki, będzie można oglądać od piątku 8 maja 2015 roku w Gmachu Głównym Muzeum. W dniu prezentacji, od godziny 15.00 wstęp do Muzeum będzie bezpłatny.

article cover
Sławek ZagórskiINTERIA.PL

Caudron-Renault na Dzień Zwycięstwa

Dzięki wieloletnim staraniom Muzeum Lotnictwa oraz Agencji Lotniczej ALTAIR do Krakowa przybył myśliwiec będący ikoną historii polskiego czynu zbrojnego w II wojnie światowej. To właśnie na takich samolotach polscy piloci walczyli 75 lat temu w 1940 w obronie Paryża i dorzecza Sekwany w barwach polskiego dywizjonu – Groupe de Chasse Polonaise de Varsovie, GC 1/145. Sprowadzony z Finlandii Caudron to jedna z dwóch zachowanych na świecie maszyn tego typu. W MLP znajduje się również silnik Argus As-410A-1, który prawdopodobnie jest licencyjną wersją silnika Renault 12RO1, w który oryginalnie był wyposażony myśliwiec. Samolot, wraz z innymi maszynami z epoki, będzie można oglądać od piątku 8 maja 2015 roku w Gmachu Głównym Muzeum. W dniu prezentacji, od godziny 15.00 wstęp do Muzeum będzie bezpłatny.

Caudron-Renault CR-714 w Muzeum Lotnictwa Polskiego w KrakowieSławek ZagórskiINTERIA.PL
Moment podpisania umowy pomiędzy polskim a fińskim muzeum. W tle płat Caudron-RenaultKrzysztof Mroczkowski, Muzeum Lotnictwa Polskiego w KrakowieINTERIA.PL
Silnik Argus As-410A-1 w Muzeum Lotnictwa PolskiegoSławek ZagórskiINTERIA.PL
Kabina pilota Caudron-Renault CR-714Sławek ZagórskiINTERIA.PL
Caudron-Renault CR-714 w Muzeum Lotnictwa PolskiegoSławek ZagórskiINTERIA.PL
Tabliczka z numerem seryjnym polskiego Caudron-Renault CR-714Sławek ZagórskiINTERIA.PL
Caudron-Renault CR-714 w Muzeum Lotnictwa PolskiegoSławek ZagórskiINTERIA.PL
Caudron-Renault CR-714 w Muzeum Lotnictwa PolskiegoSławek ZagórskiINTERIA.PL
Caudron-Renault CR-714 w Muzeum Lotnictwa PolskiegoSławek ZagórskiINTERIA.PL
Kabina pilota Caudron-Renault CR-714Sławek ZagórskiINTERIA.PL
Caudron-Renault CR-714 w Finlandii przygotowywany do transportuKrzysztof Mroczkowski, Muzeum Lotnictwa Polskiego w KrakowieINTERIA.PL
Caudron-Renault CR-714 w Finlandii przygotowywany do transportuKrzysztof Mroczkowski, Muzeum Lotnictwa Polskiego w KrakowieINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas