Burger z chrupkami. Fast food epoki mediów społecznościowych

Burger z chrupkami, kanapka z chipsami - to zaledwie kilka z najdziwniejszych kombinacji kulinarnych, które łączą fast food i przekąskę w jednym daniu. Zwykle pojawiają się sezonowo, jednak przez żołądek często trafiają do serc konsumentów.

Dodatki do niektórych dań mogą zaskoczyć. Czy dodawanie chrupek, albo jajka do burgera to dobry pomysł?
Dodatki do niektórych dań mogą zaskoczyć. Czy dodawanie chrupek, albo jajka do burgera to dobry pomysł?123RF/PICSEL

Rozdarci między przekąską a niezdrowym daniem? Niepotrzebnie, wiele sieci fast food pokazuje, że można połączyć obie grzeszne przyjemności. Jedni takie kulinarne wariacje jak burger z serowymi chrupkami mogą uznać za coś niedorzecznego, dziwnego i niespotykanego, ale intrygującego. Ciekawość może okazać się pierwszym stopniem do kulinarnego piekła. Albo nieba.

"Wszystkie te dziwaczne elementy, nietypowe połączenia i zestawienia produktów, mogą wydawać się czymś z pogranicza fantastyki, ale w przypadku sieci fast food nic nie jest tak skuteczne jak nowe produkty, które są jednocześnie znane i nieznane" - wyjaśnia na łamach BBC Adam Chandler, autor książki "Drive-Thru Dreams", która bada związek między fast foodem a amerykańskim życiem.

Jak podkreśla Chandler, takie połączenia wywołują zaskoczenie, ciekawość, ale przede wszystkim są skrojone, a w zasadzie upichcone, na miarę współczesnego, cyfrowego konsumenta. "Te wymyślne oferty wystartowały w ostatnich latach, ponieważ zostały starannie opracowane, nie tylko do użytku fizycznego, ale także do użytku cyfrowego" - mówi Chandler i dodaje: "Grają dobrze na wyobraźnię młodych ludzi, cieszą się wysoką klikalnością i ilością lajków w mediach społecznościowych".

To właśnie na młodych konsumentów zorientowane są sieci fast food. Jak wskazuje Jennifer Harris, dyrektor ds. inicjatyw marketingowych w Rudd Center for Food Policy & Obesity na University of Connecticut w Stanach Zjednoczonych, młodzi ludzie bardziej niż o swoje zdrowie, dbają o popularność, chcą być postrzegani jako ci fajni. "Wszyscy ich znajomi widzą w mediach społecznościowych, że kupili i zjedli tę naprawdę fajną, nową rzecz" - zauważa. A potem moda na to rozprzestrzenia się w tempie ekspresowym, co zaspokaja apetyty zarówno producentów, jak i konsumentów.

PAP life
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas