W końcu jest! Dzięki tej funkcji w apce mojeIKP zamówicie e-receptę
Jeżeli regularnie przyjmujecie konkretne leki na receptę, z pewnością ucieszy was nowość, która pojawiła się w popularnej aplikacji. Za pomocą kilku kliknięć w apce mojeIKP możemy poprosić naszego lekarza o wystawienie recepty na tego typu medykamenty. Zobacz, jak skorzystać z tej funkcji i zamówić lek.
Trzeba podkreślić, że usługa dotyczy wyłącznie leków przyjmowanych na stałe, na które już kiedyś dostaliśmy receptę.
Samo zamówienie e-recepty jest bardzo proste — wymaga od nas zaledwie kilku kliknięć. Jest też bardzo wygodne i eliminuję potrzebę odwiedzenia przychodni albo umawiania się na telewizyty, by otrzymać potrzebne leki. Abyśmy jednak mogli złożyć zamówienie, musimy pamiętać o tym, aby np. na Internetowym Koncie Pacjenta wybrać naszą przychodnię POZ i lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (można to też zrobić na miejscu, podczas wizyty w przychodni).
Jak zamówić e-receptę w aplikacji mojeIKP?
W celu zamówienia leku, musimy oczywiście pobrać aplikację mojeIKP na swojego smartfona. Aby jej używać, trzeba się zarejestrować — w tym celu musimy wykonywać polecenia wyświetlone na ekranie urządzenia.
By zamówić e-receptę przez aplikację, konieczne jest zalogowanie do mojeIKP. Następnie wchodzimy w zakładkę "e-zdrowie", widoczną na dole ekranu, i szukamy e-recepty, którą kiedyś nam wystawiono (możliwe jest też wyszukiwanie według nazwiska lekarza albo nazwy placówki). Klikamy "Zamów e-receptę" i gotowe. W ostatnim etapie możemy też napisać krótki komentarz dla lekarza.
Co istotne, zanim lekarz zacznie weryfikować naszą prośbę, możemy ją anulować. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by tego typu prośbę wystawić ponownie (z tym, że nadal dotyczy to e-recept, które były już wcześniej wystawione).
Zamawianie e-recepty w aplikacji mojeIKP. Jak to wygląda w rzeczywistości?
W związku z tym, że przyjmuję stale leki, postanowiłam wypróbować nową funkcję. Na pierwszy rzut oka pomyślałam jednak, że coś jest nie tak. Choć widziałam swoje standardowo wypisywane recepty, nigdzie nie odnalazłam przycisku związanego z zamówieniem.
Moje wszelkie wątpliwości rozwiało przejście w sekcje "Zamówione". To właśnie tam wyświetliła się informacja, że moja przychodnia obecnie nie realizuje usług zamawiania recept.
Czy to oznacza, że nigdy nie będę mogła skorzystać z tej funkcji? Najpewniej nie. Usługa jest nowa, nic więc dziwnego, że przychodnie potrzebują chwili, by wdrożyć taką możliwość. Jak czytamy w apce, informacje na ten temat są aktualizowane co 24 godziny.