NASA: Tak będzie wyglądała Ziemia z pierwszej bazy na Księżycu [WIDEO]

Amerykańska Agencja Kosmiczna opublikowała bardzo ciekawą animację. Dzięki niej możemy zobaczyć, jak będzie poruszała się i wyglądała Ziemia z perspektywy krateru Shackletona, który znajduje się w okolicach południowego bieguna Księżyca.

Tak wygląda Ziemia z krateru Shackletona na Księżycu, gdzie powstanie pierwsza baza /NASA/JPL /YouTube

Takie widoki ujrzą amerykańscy astronauci jeszcze w tej dekadzie. NASA intensywnie przygotowuje się do powrotu na Księżyc i pozostania tam na zawsze. W tym celu powstaną tam bazy z myślą o badaniach oraz kosmicznym górnictwie.

Agencja od jakiegoś czasu bliżej przygląda się okolicom południowego bieguna Srebrnego Globu. Znajduje się tam krater o nazwie Shackleton. Naukowcy wykryli w nim obszary, w których przez cały rok panuje mrok. Oznacza to, że występują tam dogodne warunki nie tylko do budowy pierwszej stałej osady, ale również pod regolitem mogą znajdować się spore pokłady wody w postaci lodu.

Woda będzie mogła posłużyć kolonizatorom nie tylko do przeżycia, ale również upraw hydroponicznych roślin, a przede wszystkim, można z niej będzie uzyskać życiodajny tlen czy paliwo na potrzeby zasilenia pojazdów czy rakiet.

Specjaliści z Scientific Visualization Studio w Goddard Space Flight Center przygotowali ciekawą animację, dzięki niej NASA może lepiej przygotować się na pierwszą w XXI wieku misję na Księżyc. Animacja symuluje kamerę ustawioną na brzegu krateru Shackletona i skierowaną w stronę naszej planety.

Jak tłumaczą naukowcy, możemy tam zobaczyć nie tylko ruch Ziemi na przestrzeni kilku miesięcy, ale również stopień nasłonecznienia całego obszaru Księżyca. Takie symulacje odgrywają kluczową rolę w planach kolonizacyjnych. Niedawno agencja pokazała, jak światło słoneczne oświetla kratery na Srebrnym Globie.

Inżynierowie na tej podstawie mogą bardzo szybko wybrać te, które pozostają w mroku przez większą część roku. Oznacza to, że może znajdować się w nich lód wodny. Takie obiekty na pewno staną się celami eksploatacji górniczych przyszłych misji.

Przypominamy, że wstępem do powrotu na Księżyc w ramach programu Artemis, będzie pierwszy lot najpotężniejszej obecnie wykorzystywanej rakiety Space Launch System wokół Srebrnego Globu. NASA podała, że rakieta jest już złożona i może wystartować już w lutym 2022 roku. Pierwsze w XXI wieku lądowanie Amerykanów na powierzchni Księżyca ma mieć miejsce w 2024 roku.

Dowiedz się więcej na temat: Księżyc | NASA | Kosmos | technologia | Ziemia