Planetoida śmieci leci w stronę Ziemi. Możemy uniknąć katastrofy, ale musimy żyć oszczędniej [FILM]
Kosmiczny zlepek śmieci leci w stronę naszej planety. Wydaje się, że nic już nie możemy zrobić, by uniknąć zagłady. Jednak nic bardziej mylnego. Możemy ją unicestwić, wystarczy być oszczędnym.
Przynajmniej tak uważa IKEA, która umieściła w Internecie swój nowy, ekologiczny spot o nazwie „Szczęście sprzyja oszczędnym”. Za projekt odpowiada agencja kreatywna Mother London, a za reżyserię Tom Kuntz. Nowa reklama ma na celu zmianę koncepcji na bycie „oszczędnym”, podkreślając korzyści wynikające ze zrównoważonej egzystencji, ponieważ służy ludziom i planecie.
Spot rozpoczyna się ujęciem na planetoidę lecącą z ogromną prędkością w kierunku Ziemi. Chwilę później okazuje się, że jest to góra najróżniejszych śmieci, które zostały wyprodukowane przez ludzkość. Chociaż wydaje się, że nie możemy uniknąć globalnego kataklizmu, jak najbardziej można jemu zaradzić, stając się bardziej... oszczędnym.
Gdy nie będziemy kupowali rzeczy, których tak naprawdę nie potrzebujemy i będziemy robili użytek z już posiadanych, to możemy uratować świat przed zagładą, jaką sami sobie zgotujemy. Kupowanie z głową, segregacja śmieci i ich recykling, ostatecznie spowodowały rozpad planetoidy. Na filmie możemy zobaczyć, że na Ziemię spadła tylko jedna butelka po słodkim napoju gazowanym, która natychmiast znalazła się w pojemniku na odpady plastikowe.
Umieściła ją tam mała dziewczynka, która ma świadomość, że jej decyzje mają ogromny wpływ na planetę, środowisko naturalne i przyszłość ludzkości. IKEA pragnie, by jej klienci również kierowali się w życiu taką ideą. „Nasza firma zaprojektowała wszystkie swoje produkty z myślą o ponownym użyciu, odnowieniu, produkcji i recyklingu. Inne zmiany, które wprowadziła IKEA, obejmują wprowadzenie klopsików na bazie roślin i usunięcie niealkalicznych baterii oraz zachęcenie do korzystania z akumulatorów” - powiedział Kemi Anthony, menedżer ds. komunikacji marketingowej w IKEA.
Źródło: GeekWeek.pl/IKEA / Fot. IKEA