Dotykowa fontanna
Samsung, główny sponsor Igrzysk Azjatyckich 2010, uruchomił w połowie listopada na placu Tianhe w Guangzhou w Chinach cyfrową fontannę, która odmierza dzień po dniu czas, jaki został do rozpoczęcia największej imprezy sportowej w Azji.
Cyfrowa fontanna mierzy 9 metrów wysokości i 6 szerokości, umożliwiając interakcję z odwiedzającymi poprzez dotykowy wyświetlacz, który pokazuje dowolny tekst lub obraz. Strumienie wody rozchodzą się w różnych kierunkach przy każdym kontakcie z ekranem. Następnie, przy wtórze świateł i muzyki, przekształcają się w skomplikowane kolorowe wzory bądź tekst.
Podczas ceremonii Samsung przedstawił także logo Guangzhou 2010. Wzór zaprojektowany przez Alana Chana - projektanta z Hong Kongu, będzie miał zastosowanie do wszystkich reklam, ubrań, publikacji i oznakowań firmy Samsung podczas Igrzysk Azjatyckich.
- Głównym elementem logo jest pięciolistny kwiat dodany do emblematu Igrzysk Azjatyckich Guanghzou 2010. Rozkwitające płatki podkreślają urok Guangzhou, nazywanego "miastem kwiatów". Pięć listków podkreśla wymianę różnych kultur i ideałów, która ma miejsce w Azji - powiedział designer Alan Chan.