Intel ułatwia zakupy on-line projektem "Magicznego Lustra"
Kupowanie ubrań w internecie ma jedną podstawową wadę - ubrania możemy przymierzyć dopiero po ich zakupie. Najnowsze osiągnięcie naukowców z Intel Labs pomoże rozwiązać ten problem.
W początkowym stadium prac badacze Intela skupili się na stworzeniu wirtualnego modelu ludzkiego ciała. Zmieniając kilka podstawowych parametrów można za jego pomocą odwzorować niemal dowolną sylwetkę. Podstawą badań na tym etapie były szczegółowe skany ciał rzeczywistych osób. Naukowcom Intela udało się zawrzeć różnice w kształcie ludzkich sylwetek w sześciu parametrach oraz określić zależności miedzy nimi. Chodzi o wzrost, wagę, obwód bioder, obwód klatki piersiowej, długość nóg i odległość piersi od podłoża.
Tak stworzony model parametryczny ma identyczne warianty statystyczne jak ludzkie ciało. Korzystając z tego modelu klienci sklepów internetowych będą mogli przymierzyć ubrania wirtualnie, bez konieczności przeprowadzania wcześniej kompleksowego pomiaru wszystkich parametrów swojego ciała.
Aby projekt sprawdził się w praktyce, użytkownicy muszą być w stanie dostosować model do kształtów swojego ciała, lub mówiąc inaczej, stworzyć swojego własnego awatara. Naukowcy wykorzystali w tym celu istniejące algorytmy Intela, które posłużyły do opracowania szybkiego sposobu kalkulacji modelu 3D. Użytkownicy będą mogli obsługiwać oprogramowanie do wyświetlania i modyfikowania awatarów na "magicznym lustrze" za pomocą gestów. Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu mechanizmu znanego z kontrolera ruchu Microsoft Kinect. Interfejs użytkownika "magicznego lustra" pokazuje znacznik dla każdej ręki i symbol dla każdego z parametrów modelu, które następnie mogą być zmieniane za pomocą gestów.
Teraz największym wyzwaniem dla badaczy z Intela będzie opracowanie bardziej realistycznych awatarów. Ich kolejne wersje otrzymają twarze i fryzury. Intel Labs przyglądają się też możliwościom współpracy z przemysłem modowym w celu wykorzystania modeli 3D rzeczywistych ubrań. Dzięki "magicznemu lustru" użytkownicy będą niedługo mogli spacerować po wirtualnym wybiegu w ubraniach z najnowszych kolekcji.