System doładowań samochodów elektrycznych

W ramach wielobranżowego projektu badawczego Ericsson zapewni komunikację mobilną w samochodach elektrycznych, a ich kierowcom umożliwi wybór i kontrolę harmonogramu doładowań.

Kierowca może kontrolować doładowania swojego samochodu
Kierowca może kontrolować doładowania swojego samochodumateriały prasowe

Dzięki nowej architekturze kierowca może kontrolować doładowania swojego samochodu podłączonego do zwykłego gniazdka elektrycznego, a koszty pobranej energii są automatycznie doliczane do jego rachunku za prąd. Kierowca ustala czas ładowania i ilość energii do pobrania za pomocą konsoli w samochodzie bądź zdalnie, z wykorzystaniem smartfonu lub tabletu.

Następnie, za pośrednictwem sieci mobilnej, samochód komunikuje się z siecią elektryczną, aby można było zaplanować doładowania z uwzględnieniem cen energii, w sposób obniżający koszty. Dostawcom energii koordynacja doładowań samochodów w sieci zapewnia natomiast większą wydajność i stabilność.

Opracowanie koncepcji powierzono konsorcjum, w którego skład weszły firmy Volvo Car Corporation, Goteborg Energi (największy dostawca energii w zachodniej Szwecji), Ericsson i Viktoria Institute (instytut badawczy non-profit wyspecjalizowany w technologiach informatycznych). Dzięki temu w projekcie zostały uwzględnione różne perspektywy.

- Naszą misją jest wprowadzanie na rynek wiedzy w postaci innowacji. Projekt ten stanowi udany przykład międzybranżowej współpracy o dużym potencjalne biznesowym. Uważamy, że przyczyni się on do zwiększenia liczby pojazdów elektrycznych na świecie, a tym samym pomoże w osiągnięciu ważnego społecznego celu, jakim jest stworzenie przyjaznego dla środowiska systemu transportu - powiedział: Per-Ake Olsson, dyrektor generalny Viktoria Institute.

Przedsiębiorstwo Goteborg Energi jest zainteresowane cyfryzacją infrastruktury doładowań samochodów elektrycznych oraz strategiami i możliwościami, które się z tym wiążą. "Pojazdy elektryczne będą jednym z fundamentów zarówno ekologicznego społeczeństwa, jak też inteligentnej sieci elektroenergetycznej (Smart Grid). Chcemy z jednej strony ułatwić ładowanie takich samochodów, z drugiej - zoptymalizować wykorzystanie sieci elektroenergetycznej" - mówi Lotta Brandstrom, dyrektor generalna Göteborg Energi.

Wkład firmy Ericsson w ten projekt polegał na określeniu, w jaki sposób istniejące i przyszłe sieci, usługi i terminale mobilne mogą przyczynić się do rozwoju nowych koncepcji biznesowych oraz usług przynoszących korzyści społeczne. Ericsson wykorzystał w tym celu swoją wiedzę w zakresie informatyki i komunikacji. Paolo Colella, szef działu konsultingu i integracji systemów w firmie Ericsson, powiedział: - Nowe rozwiązania tego typu muszą płynnie i niezawodnie koordynować wielostronne interakcje w układach maszyna-maszyna i człowiek-maszyna, gdzie ludzie i maszyny znajdują się w ruchu, a równocześnie zapewnić bezpieczeństwo transakcji finansowych. Naszym celem jest uproszczenie tych procesów - powiedział Paolo Colella, szef działu konsultingu i integracji systemów w firmie Ericsson.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas