Druga edycja konferencji MEDmeetsTECH za nami
1 grudnia br. w Bibliotece Narodowej, w Warszawie odbyła się druga edycja konferencji MEDmeetsTECH. W trakcie jej trwania przedstawiono inteligentne rozwiązania z dziedziny medycyny i technologii, które mają służyć do poprawy lub ratowania ludzkiego życia i zdrowia. Wydarzenie było przestrzenią łączącą świat medycyny, technologii oraz biznesu.
MEDmeetsTECH zgromadziła ponad 150 uczestników. Konferencja była szansą do dialogu lekarzy, naukowców, startupowców, inwestorów i pasjonatów świata medyczno-technologicznego.
- Chcieliśmy stworzyć platformę do swobodnego przepływu wiedzy, dyskusji, inicjowania nowych przedsięwzięć, również biznesowych i to nam się udało. Wierzymy, że komunikowanie do tak różnorodnych środowisk ma sens, ponieważ na płaszczyźnie tego dialogu mogą pojawić się nowe, być może rewolucyjne przedsięwzięcia na skalę światową - powiedział Janusz Kowalski, organizator MEDmeetsTECH.
Na scenie pojawili się zarówno przedstawiciele świata nauki, technologii mówiący o rodzących się możliwościach i potrzebach. Dr. n. med. Bartosz Kudliński przedstawiał potrzeby jakie spotyka świat dzisiejszej medycyny. Mówił m.in. o potrzebie dialogu i współpracy między lekarzami a światem technologii w ramach tworzenia inteligentnych rozwiązań, a także weryfikowania pomysłów i ich zasadności na rynku. Młody naukowiec, Piotr Psyllos, opowiadał o sztucznym oku - rozwiązaniu, które ma wspomagać niewidomych i rozpoznawać co ich otacza. Piotr przedstawiał również inne wynalazki z dziedziny medycyny, które wdrażają rozwiązania sztucznej inteligencji lub uczenia maszynowego. Jednym z nich były sensory do wykrywania kontuzji lub wykrywania schorzeń przed ich wystąpieniem, aby szybciej reagować na zagrożenia.
Przedstawiono również historie startupów medyczno-technologicznych, sposoby wprowadzania produktów na rynek i techniki pozyskiwania finansowego zaplecza dla przedsięwzięć. Wojciech Strzałkowski opowiadał o healthcare 2.0 na podstawie DocPlannera, znanego w Polsce jako ZnanyLekarz.pl. Noemi Malska, COO z HiProMine S.A. kreśliła temat zdobywania funduszy i przygotowania komunikacji do rozmowy z potencjalnymi inwestorami, podkreślała również temat inwestowania w ludzi pracujących przy przedsięwzięciu.
O crowdfunding i crowdsourcing jako sposobach na zdobywanie środków pieniężnych, opowiadał Grzegorz Mączyński. Wspominał także, iż techniki te można również stosować jako narzędzia marketingowe lub dodatkowe atuty w rozmowach z inwestorami, pozyskanie pierwszych użytkowników i zweryfikowanie pomysłu na rynku. Anita Kijanka, właściciel agencji Come Creations Group i prezes Fundacji Network Creations, zwracała uwagę na sposób wprowadzania produktu medycznego na rynek. Wspominała o specyfice tych rozwiązań, obostrzeniom jakie dotyczą rynku, o potrzebie dostosowania formy komunikacji z instytucjami naukowo-badawczymi. Gościem specjalnym był Genta Kondo z Japonii, twórca bionicznej ręki - HACKberry. Opowiadał o wprowadzeniu tego rozwiązania, jako korzystniejszego ze względów finansowych.
Organizatorem wydarzenia były Avance Galicja Agencja Reklamowa oraz Medical Effiom Uman-Ntuk we współpracy z Lonsley. W ramach konferencji przestawiono trzynaście wykładów, więcej informacji konferencji znajduje się na stronie: http://medmeetstech.com.
Zobacz także: