Niezwykła akcja propagująca oddawanie narządów do przeszczepów

Z początkiem października telewizja FOX wraz z partnerem Dawca.pl rozpoczęła projekt #zanimzostanezombie, który wykorzystując premierę popularnego serialu "The Walking Dead" ma na celu zwiększenie świadomości Polaków w temacie transplantologii.

Niezwykła kampania telewizji FOX i portalu Dawca.pl
Niezwykła kampania telewizji FOX i portalu Dawca.plmateriały prasowe

Inicjatywa #zanimzostanezombie wykorzystuje popularność serialu "The Walking Dead" i ma zachęcić do podpisywania tzw. oświadczeń woli, które stanowią pisemną deklarację gotowości oddania narządów oraz tkanek do przeszczepienia po śmierci. Projekt odwołuje się do serialu "The Walking Dead", który opowiada o walce bohaterów o przetrwanie i zachowanie człowieczeństwa w świecie opanowanym przez zombie.

Komunikacja całej akcji utrzymana jest w konwencji serialu. Ma to na celu zwiększenie siły przekazu, a także zaangażowanie w projekt szerokiego grona fanów serii. Główne hasło akcji "Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie" nawiązuje do postaci zombie występujących w serialu. Telewizja FOX wraz z partnerem Dawca.pl wykorzystują motyw przewodni serialu, chcąc w ten sposób przełamać tabu związane z tematyką przeszczepów, która jest wciąż mało popularna wśród polskiego społeczeństwa oraz rozpocząć dyskusję o trudnych kwestiach związanych z procesem pozyskiwania organów do transplantacji wśród jak najszerszego kręgu odbiorców.

Na potrzeby projektu została uruchomiona strona internetowa www.zanimzostanezombie.pl, z której internauci mogą nadal pobrać i wydrukować spersonalizowane oświadczenie woli przekazania organów do przeszczepu, a także znaleźć m.in. historie ludzi, którym przeszczep uratował życie, materiały organizacji Dawca.pl, jak również materiały związane z samym "The Walking Dead". Do tej pory stronę odwiedzono ponad 31 tysięcy razy. Z kolei w zorganizowanym przy okazji projektu konkursie dla internautów udział wzięło ponad 1100 osób.

W dniach 12-14 października na Dworcu Centralnym w Warszawie organizatorzy przygotowali stoisko poświęcone akcji #zanimzostanezombie, gdzie w specjalnie przygotowanym namiocie każdy mógł porozmawiać z ekspertami związanymi z kampanią Dawca.pl, a także otrzymać oświadczenia woli. W ciągu trzech dni stoisko odwiedziło ponad 1000 osób. W sumie organizatorom udało się rozdystrybuować ponad 3500 oświadczeń woli. Dzięki temu zwiększyła się liczba osób, które zrozumiały, że przeszczep często jest dla wielu osób jedynym ratunkiem.

- Chcieliśmy wykorzystać zainteresowanie premierą jednego z najpopularniejszych w historii telewizji seriali jakim jest "The Walking Dead" i zwrócić uwagę mediów oraz Polaków na trudny temat jakim jest proces pozyskiwania organów do transplantacji. Wyniki badań przeprowadzonych na nasze zlecenie przez PBS pokazują, że 97 proc. badanych jest przekonana o słuszności przeszczepiania narządów od osób zmarłych w celu ratowania życia bądź zdrowia, jednak wiele osób jest niedoinformowanych o sposobach i możliwościach podjęcia takiej inicjatywy - powiedziała Izabella Siurdyna, PR Manager FOX International Channels Poland.

Więcej informacji na temat projektu znajduje się na stronie www.zanimzostanezombie.pl.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas