Pierwszy kraj w Europie z modelem Hyperloopa

Na szwajcarskim kampusie w Lozannie powstał pierwszy europejski tor testowy dla technologii Hyperloop. Inżynierowie z laboratorium EPFL (Distributed Electrical Systems Laboratory), wykorzystali w tym celu wielką rurę próżniową.

Wizualizacja szwajcarskiego Hyperloopa. Fot. Distributed Electrical Systems Laboratory (DESL),
Wizualizacja szwajcarskiego Hyperloopa. Fot. Distributed Electrical Systems Laboratory (DESL),materiały prasowe

Hyperloop, technologia rozsławiona przede wszystkim za sprawą Elona Muska i jego gigantycznego projektu na terenie Las Vegas, jest przez wielu traktowana jako prawdziwa przyszłość podróży dalekobieżnych. To także szybsza oraz czystsza alternatywa dla obecnie wykorzystywanych środków transportu. Nic zatem dziwnego, że nad rozwiązaniem pracuje coraz więcej firm oraz uczelni.

Niedawno, pierwsza taka konstrukcja powstała na terenie Europy. Mowa tu o torze testowym EPFL i Swisspod, testowanym na szwajcarskim kampusie w Lozannie. Obiekt posiada 40 m średnicy oraz 120 m długości i został wykonany ze stopu aluminium. Całość została zaprojektowana tak, aby symulować nieskończenie długi Hyperloop z kapsułami o różnych rozmiarach - czytamy w serwisie Autoevolution.

Rura próżniowa jest wyposażona w liczne zaawansowane technologicznie czujniki, które dostarczają inżynierom informacji o właściwościach prototypu. Dzięki temu mogą oni zbadać podstawowe aspekty elektromagnetycznego napędu i systemu lewitacji każdej kapsuły, zanim przystąpią do projektowania większego odpowiednika.

Prace nad modelem. Fot. Distributed Electrical Systems Laboratory (DESL),
Prace nad modelem. Fot. Distributed Electrical Systems Laboratory (DESL),materiały prasowe

Kiedy w 2013 roku Musk podzielił się ze światem koncepcją Hyperloop, chyba nikt nie przypuszczał, że ktokolwiek podejmie się próby realizacji. Obecnie próby stworzenia tego rodzaju systemu komunikacji powstają w Nevadzie, Florydzie oraz Chinach.

Nowe piętrowe autobusy zasilane wodorem przybyły do LondynuAFP
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas